כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הצליח בפעם ה-15

סוף לפלונטר: מקארתי נבחר ליו"ר בית הנבחרים

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב קווין מקארתי זכה בניצחון דחוק אחרי שהסכים למספר דרישות מצד כמה חברים במפלגתו. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הצהרה בה בירך את מקארתי על בחירתו ליושב ראש. "למשול בצורה שתציב את הצרכים שלהם מעל לכל דבר אחר"

סוף לפלונטר: מקארתי נבחר ליו"ר בית הנבחרים
קווין מקארתי צילום: צילום מסך

קווין מקארתי נבחר ליושב ראש בית הנבחרים, ובכך סיים שבוע של התמודדויות שחשפו חילוקי דעות חדים במפלגה הרפובליקנית והעלו שאלות חדשות לגבי היכולת של הקונגרס למשול ביעילות בשנים הבאות.

לאחר 14 סבבי הצבעה שבהם כשל בהשגת הרוב הדרוש וגרם למבוכה גדולה לארה"ב, מנהיג הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים האמריקני קווין מקארתי הצליח הבוקר להיבחר ליו"ר בית הנבחרים, והחליף את ננסי פלוסי, הדמוקרטית שכיהנה כיושבת ראש מאז 2019. ההצבעה לבחירת היו"ר החלה ביום שלישי האחרון, ונמשכה עד היום וזאת בגלל מרד של מספר רפובליקנים, שסירבו לתמוך במועמדותו של מקארתי.

מקארתי נבחר ליושב ראש כשכל הרפובליקנים (212) תומכים בו מלבד שישה שנמנעו אך הצביעו שהם "נוכחים" - תופעה טכנית שהפחיתה את המספר הקריטי של הקולות הנדרשים כדי שמקארתי ינצח, וכך ניצח בתוצאה של 216 מול 212.

מקארתי נאלץ להבטיח הבטחות, וויתורים מרכזיים, המגבילים את כוחו ומגבירים את השפעתם של השמרנים בבית הנבחרים. אחת הדרישות המרכזיות של הרפובליקנים הייתה היכולת של מחוקק אחד בלבד להביא להצבעה אם להדיח את היושב ראש מתפקידו.

"זה לא איך אתה מתחיל, זה איך אתה מסיים. ועכשיו אנחנו צריכים לסיים חזק עבור העם האמריקאי", אמר מקארתי לאחר הניצחון. לאחר ההצבעה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הצהרה שבירך את מקארתי על בחירתו ליושב ראש אך הזהיר אותו כי "העם האמריקני מצפה מהמנהיגים שלו למשול בצורה שתציב את הצרכים שלהם מעל לכל דבר אחר, וזה מה שאנחנו צריך לעשות עכשיו".

 

 

ג'ו ביידן רפובליקנים דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד