כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גינויים נרחבים בעולם

איראן הוציאה להורג שני גברים נוספים שהיו בהפגנות

שני גברים שהפגינו נגד המשטר האיראני נתלו בסוף השבוע לאחר שהורשעו בהריגת איש המשטר האיראני במהלך הפגנות מתמשכות נגד המשטר. השניים הואשמו בהריגת איש המשטר ב-3 בנובמבר האחרון

איראן הוציאה להורג שני גברים נוספים שהיו בהפגנות
קברו של מוחמד כרמי צילום: Iran international

שני גברים נתלו באיראן לאחר שהורשעו בהריגת איש המשטר במהלך הפגנות לציון היום ה-40 למותו של מפגין אחר, האדיס נג'פי שנתלה גם הוא כי הפגין נגד המשטר ולטענת המשטר הוא תקף שוטרים.

מוחמד מהדי כרמי, ומוחמד חוסייני הוצאו להורג בשעות המוקדמות של יום שבת, מספר ימים לאחר שבית המשפט העליון במדינה אישר את גזר דינם בגין "שחיתות על פני כדור הארץ", כך פרסמה מערכת המשפט האיראנית.

שני הנאשמים שהוצאו להורג: צילום מסך Iran international

השניים הואשמו בהריגת איש המשטר רוחאללה עג'מיאן ב-3 בנובמבר האחרון כאשר הפגנות גדולות התקיימו בעיר קראג' שליד טהראן. לפי מערכת המשפט האיראנית, 16 בני אדם נעצרו בקשר למותו, אך כרמי וחוסייני היו החשודים העיקריים.

התלייה בשבת מביאה את סך ההוצאות להורג בעקבות ההפגנות לארבע. שני הגברים הראשונים שהוצאו להורג, הם מוחסן שקארי, בן 23, ומג'דרזה רחנאווארד, בן 23, הם הוצאו להורג בדצמבר האחרון, כשהאחרון נתלה בפומבי ממנוף בנייה בעיר משהד.

האיחוד האירופי פרסם הצהרת גינוי בגין הוצאתם להורג של השניים, וכינה את ההוצאות להורג "עוד סימן לדיכוי האלים של הרשויות האיראניות בהפגנות אזרחיות" וקרא לממשלת איראן "לעמוד בקפדנות בהתחייבויותיהן, בדבר זכויות אזרחיות ופוליטיות".

שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, גינה את ההוצאות להורג וכינה אותן "מתועבות", הוא הפציר ברפובליקה האסלאמית "להפסיק לאלתר את האלימות נגד בני עמה, בריטניה מתנגדת נחרצות לעונש מוות בכל הנסיבות", אמר קלברלי.

השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן רוב מאלי צייץ בטוויטר : "מזדעזע מההוצאה להורג של המשטר של שני צעירים איראנים נוספים לאחר משפטים מבויימים. ההוצאות להורג האלה חייבות להיפסק. אנחנו ואחרים ברחבי העולם נמשיך לדרוש דין וחשבון מהנהגתה של איראן".

סנאטורים צרפתים הגישו החלטה הקוראת לאיחוד האירופי להפסיק את המשא ומתן הגרעיני עם איראן ולקבוע כי משמרות המהפכה הם ארגון טרור.

איראן הוצאה להורג הפגנות באיראן גינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד