ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
נמלט מהמלחמה

אמן אוקראיני יצר מנדלה בבית הקברות היהודי בפולין

אמן אוקראיני יוצר "מנדלה מראה" בבית הקברות היהודי בפולין. מגן דוד עם אלפי חלקים של מראה. רוסלן קולמיקוב בנה את המנדלה בבית קברות יהודי בקאליש - פולין. מטרתו לטפח קשרים טובים יותר בין הקהילות היהודיות, הפולניות ואוקראיניות של קאליש

אמן אוקראיני יצר מנדלה בבית הקברות היהודי בפולין
הקיר האומנתי מחלקי מראות צילום: Ruslan Kolmykov

רוסלן קולמיקוב, אמן אוקראיני משתמש ברסיסים קטנים של מראות שבורות על קיר בבית קברות יהודי בקאליש- פולין. הוא אומר שהמסר של יצירתו האחרונה, היא שלום, אהבה והרמוניה.

קולמיקוב אומר שהוא בחר בבית הקברות היהודי בקאליש כדי לטפח יחסים טובים יותר בין הקהילות הפולניות, היהודיות והאוקראיניות של העיירה.

אתר RFU מדווח, כי קולמיקוב נמלט לפולין לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022. קולמיקוב אומר שהוא רצה לשמור על כבודו של בית הקברות על ידי יצירת אומנות שתכבד את התרבות היהודית ואת ההיסטוריה שלה. בית הקברות, שהוקם בשנת 1920, שרד את ההרס שפקד אתרים יהודיים רבים במהלך השואה, הוא מפרסם באופן קבוע בחשבון הפייסבוק שלו את עבודתו ויצירתו.

במלחמת העולם השנייה בית הקברות שימש להוצאות להורג המוניות של יהודים מהסביבה. קולמיקוב עובד למעלה מחודש ביצירת המנדלה על ידי שימוש במראות ממפעל רהיטים שנחתכו לחתיכות, והודבקו על הגדר. הוא עובד עם זכוכית צבעונית, קולמיקוב מסוגל להכניס תמונות נסתרות, כמו 12 דמויות שרוקדות סביב מדורה, שנותנים הרגשה של חום, אנרגיה, ואחדות.

רוסלן קולמיקוב אומר ל'בחדרי חרדים' כי: "יש עדיין עבודה בתהליך, אני מסיים אותה עכשיו. אולי יקח עוד 2-3 ימים". רוסלן מספר כי: "בית הקברות הזה לא במצב הכי טוב, אנדרטאות ומצבות ישנות מתוארכות לפני כ-100 שנה ויותר, הן פשוט מונחות על האדמה שנים, אין תקציב לעשות במקום שיפוץ. מתוך כבוד לשורשים היהודיים במקום, אשמח לפתח פרויקט וליישם אותו בשטח בית הקברות הזה, בשילוב אמנות, נוף וזיכרון של אנשים".

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין בית קברות אומנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד