כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סערה בבריטניה

ביקורת חריפה על הנסיך הארי: "בגד בחבריו מהצבא"

הנסיך הארי "צייר מטרה על גבו" לאחר שאמר כי הרג 25 אנשי טליבאן, כך אומר קולונל לשעבר בכיר בצבא הבריטי. פרסום הפרטים על המבצעים מסתכמת ב"בגידה באנשים שלידם הוא נלחם". נחתים לשעבר, קולונלים נוספים וחברי פרלמנט מתחו ביקורת על החלטתו לפרסם את הפרטים

ביקורת חריפה על הנסיך הארי: "בגד בחבריו מהצבא"
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: pixabay

קולונל הצבא הבריטי לשעבר, ריצ'רד קמפ, אמר כי החלטתו של הארי לפרסם פרטים באוטוביוגרפיה שלו Spare מסתכמת ב"בגידה באנשים שלצדם הוא נלחם". קמפ אמר לתקשורת הבריטית שדבריו "ציירו מטרה גדולה יותר על גבו" של הנסיך לאחר שארמון בקינגהאם הפסיק לספק לו ביטחון אישי כאשר הוא ויתר על חובותיו המלכותיים.

הוא אמר: "זה מערער את הביטחון האישי שלו, הוא ירה לעצמו ברגל, זה כנראה יעורר את מי שרוצה לנקום לנסות לעשות זאת". דבריו של קמפ הגיעו כאשר איש המארינס לשעבר בן מקבין, שהארי כינה אותו "גיבור" לאחר שאיבד יד ורגל בפיצוץ מטען במהלך המלחמה, התחנן להארי "לסתום את הפה".

בוב סטיוארט - חבר פרלמנט מהמפלגה השמרנית שפיקד על הכוחות הבריטיים בבוסניה, הטיח בהארי מילים קשות. מקבין צייץ בטוויטר: 'אוהב אותך הנסיך הארי אבל אתה צריך לשתוק, גורם לי לתהות מי הם האנשים שהוא מסתובב איתם, אם הם היו אנשים טובים מישהו כבר היה אומר לו להפסיק".

בוב סטיוארט, חבר הפרלמנט מדרום לונדון, אמר ל'דיילי מייל' "אני תוהה למה הוא עושה דברים כאלה, חיילים אמיתיים נוטים להירתע מזה, אנשים שאני מכיר לא מתפארים בדברים כאלה. הם דווקא מתחרטים שהם נאלצו לעשות את זה".

קולונל סטיוארט, שזכה בצו השירות המצטיין לאחר שירות בצפון אירלנד והובלת כוחות האו"ם בבוסניה, המשיך: "זה גם די עצוב שאדם שיש לו את כל היתרונות האלה בחיים נראה כל כך רוצה להרוס את עצמו ואת המלוכה. אני ממש עצוב בשביל המלך. כי המלך הוא אדם טוב. פגשתי אותו כמה פעמים, הוא היה הקולונל של הגדוד. הוא אדם מאוד רגיש והגון וזה באמת יפגע בו מאוד כל הרעש הזה, אני פשוט חושב שזה כל כך עצוב כי כל כך הרבה אנשים לא קיבלו את הצ'אנס שקיבל הנסיך הארי בחיים, וכל העניין נראה קצת טראגי".

טאליבן בריטניה הנסיך הארי אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד