כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פרשת לב טהור

9 חודשי מעצר בית על סיוע לחטוף 2 ילדים

תשעה חודשי מאסר לגבר שסייע בחטיפת שני ילדים שנחטפו לכת לב טהור. הוא נידון למאסר ביתי בבית משפט פדרלי בארה"ב ביום שישי האחרון. המקרה הוביל להתפרקותה של לב טהור. ראשי הכת בכלא בארצות הברית. שאר חבריה מפוזרים בכמה מדינות

הילדים בשדה התעופה
הילדים בשדה התעופה צילום: מצלמת אבטחה

אהרון רוזנר, נידון לתשעה חודשים של מעצר ביתי, ועוד שנת שחרור בפיקוח, בגין תפקידו בחטיפת שני ילדים מבית אמם בניו יורק ב-2018. הוא נעצר זמן קצר לאחר הפשע ב-2018. השופט נלסון רומן מבית המשפט המחוזי של ניו יורק אמר בגזר הדין ביום שישי האחרון כי: "פשע מחריד ומזימה פלילית חמורה, היו לך שני קטינים שהוצאו מאמא שלהם. הילדים עברו את החטיפה הנוראית הזאת".

רוזנר קיבל עונש קל יחסית בשל הודאתו באשמה, שיתוף פעולה עם חוקרים, הבעת חרטה ובעיות משפחתיות הכוללים טיפול בתאומים עם תסמונת דאון, כך דווח האתר Times of Israel.

"אני עומד מולך ומצטער ומתבייש", אמר רוזנר בבית המשפט. "מילים לבדן אינן יכולות לבטא את הצער שלי על הדברים שעשיתי. אני רוצה להיות פרודוקטיבי בחברה ותמיד לציית לחוק. בבקשה תן לי הזדמנות להמשיך להיות האבא והבעל הכי טוב שאני יכול להיות", אמר.

בניגוד ליתר הנאשמים, רוזנר לא היה חבר בכת, שחבריה התגוררו בגואטמלה בזמן הפשע. כתושב ניו יורק, סייע רוזנר לחוטפים על ידי אירוח פגישות תכנון במשרדו השאיל להם רכב לקניית תחפושות לבגדים לילדים, אמר להם כיצד ליצור קשר עם החטופים, עזר להם להונות את גורמי אכיפת החוק, קנה להם טלפונים, ושלח להם 3,500 דולר. מקרה החטיפה הוביל להתפרקותה של לב טהור. ראשי הכת בכלא בארצות הברית. שאר חבריה מפוזרים בכמה מדינות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', החטיפה אירעה בליל שבת ב-2018 בעיר וודרידג' שבברוקלין. מנהיגי הכת נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר ומשם הם נסעו עם החוטפים למקום לא ידוע.

בהמשך נודע כי הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון שבמדינת פנסילבניה. הם לוו באיש שזהותו לא פורסמה, וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת. בהמשך התברר כי האיש הוא מרדכי יואל מלכה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הילדים והמלווה שלהם טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים שנרכשו רק ימים אחדים קודם לכן, כולל בגדים עם "לוגו של ספיידרמן". הבגדים נרכשו ב'סייקאוס', ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים. בגדים לא שגרתיים לחרדים שנרכשו בכוונה תחילה - כדי שלא יעלו על עקבותיהם.

חמשת ראשי הכת נעצרו באותה תקופה במקסיקו על ידי ה-FBI והוטסו לארצות הברית לשם העמדה לדין - בגין איומים, חטיפה והתעללות בקטינים. מרדכי יואל מלכה שנעצר נשוי לחיה וינגרטן והוא הגיס של שלושת האחים וינגרטן שניהלו את הכת בקיצוניות שעולה אף על זו של נחמן הלברנץ ואביו המנוח שלמה הלברנץ.

לב טהור מקסיקו חטופים חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד