ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לעיני היתומים

זעזוע במאה שערים: "ילדים גדלו עם אמא משותקת"

ברכה דרוק ע"ה התמודדה במשך שמונה שנים עם ניוון שרירים שהלך והחריף • בשבוע שעבר הפסיקו השרירים לעבוד, היא נפטרה בביתה לאחר מאמצי החייאה שנכשלו • הילד בן השמונה והילדה בת ה-14 צפו במחזה בעיניים קרועות לרווחה • זאת לא הטרגדיה הראשונה בביתם

זעזוע במאה שערים: "ילדים גדלו עם אמא משותקת"
הלוויה קורעת לב צילום: באדיבות המצלם

מקרה עצוב ומזעזע במיוחד: אחרי שמונה שנות התמודדות קשה ומייסרת עם המחלת ALS השיבה מרת ברכה דרוק ע"ה את נשמתה ליוצרה, כשהיא נמצאת בביתה, לעיני שני הילדים הקטנים, בת ה-14 ובן השמונה שהזמינו אמבולנס וצפו במאמצי ההחייאה הכושלים.

הקליקו כדי לסייע ליתומיה של מרת ברכה דרוק ע"ה>>>

בת נוספת, נשואה, המתגוררת במרחק הליכה מהמקום, הובהלה בדחיפות על ידי בת ה-14 שצעקה לה בטלפון "בואי כבר – אמא נפטרה!".

שכנים מספרים שזאת לא הטרגדיה הראשונה של המשפחה, ושבת נוספת שהיתה להם נפטרה עוד בחיי אמה ל"ע.

המקרה החמור, הדליק מיד את כל הנורות האדומות של עסקני הצדקה, והוביל לפתיחה מיידית של קרן עזרה וסיוע.

"מדובר ב'תיק' מאוד מאוד מורכב", מספר אחד העוסקים במלאכת הקודש. "יש כאן ילדים שגדלו בצל אמא משותקת ברמה מזעזעת. הם ראו אותה הולכת ונעלמת להם מול העיניים, הם טיפלו בה והאכילו אותה במקום שהיא תטפל בהם ותאכיל אותם. היא השתדלה עבורם בכל הכוחות ניסתה לחייך, ללטף, להעניק להם אהבה כל עוד יכלה, אבל אין ספק שתהליך כזה אינו תהליך קל לאף אדם, וודאי לא לילד בגיל הזה".

עוד הם מסבירים: "אשה במצב כזה מצריכה טיפול סיעודי צמוד כמעט כל שעות היממה. בנוסף, הבית צריך תחזוקה נוספת, הילדים צריכים גם הם טיפול, מישהו צריך לשבת איתם על שיעורי בית ולצאת איתם לקנות בגדים וכדו', כשאמא שוכבת בבית עם חוסר תפקוד, העלויות של משק הבית הן עצומות. יחד עם ההוצאות הרפואיות השונות, מדובר על הוצאות של עשרות אלפי שקלים בחודש.

בעלה, הרב דרוק, הוא אברך תלמיד חכם שעד למחלתה לא הוציא את העיניים מהגמרא. לנוכח מצבה של אשתו הוא נאלץ לוותר על שעות לימוד רבות והתרוצץ עבורה בכל מקום, לקבוע תורים, להסדיר תשלומים, לרכוש ציוד הנגשה, לברר על רופאים מומחים ועוד ועוד. זאת תעסוקה במשרה מלאה לתחזק את כל מערך הטיפול בכזאת נכות מורכבת, והוא עשה זאת מכל הלב.

במשך השנים נצברו חובות אדירים, עכשיו הם נשארו בלי אמא, ועם המון המון חובות. המשפחה חייבת עזרה, וזה אחד המקרים שאף אחד אינו יכול להישאר אדיש אליהם. הילדים האלו חוו גם כך ילדות קשה במיוחד, אנחנו חייבים לעשות הכל כדי להקל עליהם ולו במעט את כאב היתמות".

הקליקו כדי לסייע ליתומיה של מרת ברכה דרוק ע"ה>>>

שכונת מאה שערים קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד