י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
העיד בבית המשפט

ליברמן: "כשנתניהו היה צורח, הייתי יודע ששרה לידו"

יו"ר ישראל ביתנו העיד בתביעת דיבה שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי: "האם שרה נתניהו הייתה פעילה ומתערבת במינויים? אכן כן". לדבריו, "נתניהו היה מקשיב לה מאוד"

ליברמן: "כשנתניהו היה צורח, הייתי יודע ששרה לידו"
אביגדור ליברמן/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן העיד היום (ראשון) במסגרת תביעת דיבה שהגיש דוד שמרון נגד עו"ד דוד ארצי, שטען כי ישנו הסכם סודי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרעייתו שרה נתניהו.

במהלך העדות טען ליברמן כי רעייתו של רה"מ "הייתה מעורבת במינוים". כזכור, בעבר שימש ליברמן כעוזרו הפוליטי של נתניהו, ואף מונה למנכ"ל משרד ראש הממשלה כאשר נתניהו נבחר לראשות הממשלה בפעם הראשונה.

עו"ד ליעד ורצהיזר, המייצגת את עו"ד דוד ארצי, שאלה את ליברמן: "האם מבחינת ההתנהלות של נתניהו מול גב' נתניהו היה שינוי?", השיב ליברמן שהוא לא יודע. לאחר מכן נשאל האם הוא מכיר בקיומו של הסכם שלום בית בין השניים, והשיב בשלילה.

ליברמן נשאל על הליך מינוי שגריר ישראל באו"ם ב-2010 והשיב: "שוחחתי עם נתניהו ואמרתי לו על הכוונה. הוא אמר בסדר. וכל מינוי בשירות החוץ מחייב אישור ממשלה. יום אחד ביקשתי מצביקה האוזר מזכיר הממשלה לקבל אישור פורמלי על השגריר באו"ם שי בזק. בבוקר לפני הישיבה קיבלתי טלפון ממזכיר הממשלה שנתניהו מתנגד ומבקש להוריד את זה מסדר היום. בסוף מיניתי מישהו אחר. את אחד העובדים הקבועים במשרד החוץ לממלא מקום".
בנוסף, נשאל יו"ר ישראל ביתנו על דברים שסיפר ניר חפץ ועל תופעה ששרה נתניהו מטילה וטו על מינויים פוליטיים והשיב, "אני לא זוכר את כל הפרטים. אך רוח הדברים נכונה. לא שמעתי ממנה במקרה הזה, אבל לשלול את זה אי אפשר. באופן כללי האם שרה נתניהו הייתה פעילה ומתערבת במינויים? אכן כן. היינו מקבלים טלפונים ישירים להזיז איזה מזכירה בפריימריז בליכוד שהיא לא אהבה. הייתה מנהלת לשכה אגדית. היא אמרה אני לא רוצה לראות אותו שם. האם הייתה התערבות פעילה של שרה נתניהו במינויים? כן רבתי".
ליברמן הוסיף: "נתניהו היה מאוד קשוב לשרה, והייתי אומר את זה גם בתקשורת. כשהייתי שומע אותו צורח בטלפון, הייתי יודע ששרה עומדת לידו". הוא התייחס גם לדברים שאמר בתקשורת ולפיהם שרה הייתה "שותפת הסוד" של נתניהו: "אני לא זוכר את כל הראיונות בתקשורת, אבל ברור שנתניהו שיתף אותה בכל הדברים. היא הייתה מאוד פעילה והיה ברור שלפי ההתנהלות היא לידו או לא לידו".

לאחר מכן נשאל ליברמן על ההתעכבות במינוי הרמטכ"ל ואמר: "זה היה בלתי סביר בעליל. הרמטכ"ל היה אמור להתחלף ב-1 בינואר 2018, ומחודש יולי ניסיתי להגיע לנתניהו ולעדכן אותו על ההסכמה. הוא לא כל כך שיתף פעולה. נפגשתי עם כל שרי הביטחון ורמטכ"לים לשעבר, ראיינתי אישית את כל המועמדים והגעתי למסקנה שכוכבי מועמד. נתניהו משך ואמרתי שאני לא מוכן לזה. משיכת זמן זה אחד המאפיינים שלו (נתניהו)".

ליברמן הדגיש: "אני לא יודע אם זה קשור לשרה נתניהו. אבל ברגע ששמעתי צרחות - הבנתי שהיא עמדה לידו וכנראה הקשיבה לכל השיחה". 

 

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד