ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מעשה פשע מכוער

בלי בושה: הקבלן ברח והשאיר 12 ילדים במצוקה נוראה

מקרה מזעזע במיוחד באחד הריכוזים החרדיים • הורים ל-12 ילדים מכרו את ביתם וקנו שטח לבניית דירה • הקבלן נטש אותם באמצע הבנייה ולקח איתו חלק מהכסף • הדירה הקטנה נמכרה ופונתה, והמשפחה נותרה תלויה בין שמים וארץ • במקביל פוטרה האם בגלל הצמצומים בענף הייטק

בלי בושה: הקבלן ברח והשאיר 12 ילדים במצוקה נוראה
הריסת מבנה צילום: Gershon Elinson/Flash90

יש מעשי פשע שהם מכוערים מדי עבור נוכלים מקצועיים: משפחה בת 14 נפשות נותרה בלי דירה, בגלל 'עוקץ' של קבלן בניה שברח באמצע הבניה ולקח איתו חלק מהכסף, תוך שהוא מעכב בחודשים רבים את זמן סיום הבנייה, בעוד המשפחה נקלעת לחובות גדולים, דבר שגם מונע ממנה את היכולת להמשיך ולבנות את הבית החדש.

הקליקו כאן כדי לסייע למשפחה שנקלעה למצוקה נוראה>>>

אם המשפחה עבדה לפרנסתה בהייטק, והרוויחה סכום נאה מאוד, דבר שאפשר לבני המשפחה לחלום על דירה גדולה יותר.

קודם לכן הם התגוררו 12 ילדים ושני הורים, בדירת שניים וחצי חדרים. הצפיפות היתה גדולה במיוחד והמצב הכלכלי אפשר להם לשפר דיור.

הקליקו כאן כדי לסייע למשפחה שנקלעה למצוקה נוראה

אלא שהקבלן ברח באמצע והותיר אותם בלי דירה, את הדירה הקודמת הם נאלצו לפנות בהתאם לחוזה עליו היו חתומים, והתשלומים המקבילים של המשכנתא יחד עם שכירות חודשית, איימו למוטט אותם לחלוטין.
במקביל פוטרה האם מעבודתה, בגלל הצמצומים הרוחביים בענף ההייטק, ותשלומי המשכנתא והשכירות אכלו בכל פה בכסף שהיה בחשבון הבנק לאחר שמכרו את דירתם הישנה.

המשפחה נמצאת במצוקה קשה במיוחד, כשהתשלומים ממשיכים לרדת בקצב רצחני, משכנתא ושכירות, ההכנסות נפסקו ברובן, והמצוקה הולכת וגוברת.

אנשי מקצוע שנכנסו לתמונה בניסיון לבחון דרכים לחילוץ המשפחה מהמצב הנורא, אומרים שבפתרון היחידי הוא לגייס כספי סיוע לאפשר למשפחה להשלים את בניית הדירה במהירות האפשרית. במקביל נעשים מאמצים לשבץ את האמא במקום עבודה חדש, והתקווה היא שהמשפחה תוכל לעלות בקרוב על דרך המלך.

"זה 'אור אדום' עבור מי שמוכר וקונה דירה. צריכים תמיד לקחת בחשבון גם תרחישי קיצון של הסתבכות הבניה יחד עם אובדן מקום עבודה", אומר איש מקצוע שמעורב בפרטי המקרה. "במקרה הזה שתי הקצוות של החבל הסתבכו באחת, והמשפחה נשארה בלי כלום. הם חייבים את עזרת הציבור, והציבור מתבקש לעזור ולסייע כל אחד כפי יכולתו".

הקליקו כאן כדי לסייע למשפחה שנקלעה למצוקה נוראה>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד