כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שנאה יוקדת

הפרופ' אסא כשר נגד החרדים: "אי אפשר לסבול את הטפילות"

פרופ' אסא כשר תקף: "יש בפרלמנט קבוצה כוחנית, ממש בריונית, שרוצה להפוך כאן את סדרי השלטון, נוסח המשטרים הקומוניסטים של אירופה". הוא קרא לציבור לשמור על החוק "בינתיים"

הפרופ' אסא כשר נגד החרדים: "אי אפשר לסבול את הטפילות"
אסא כשר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חתן פרס ישראל ומחבר הקוד האתי של צה"ל, פרופ' אסא כשר, מסית פעם נוספת נגד הציבור החרדי ונגד ממשלת הימין. בראיון ליומן הצהריים בכאן רשת ב' אמר הפרופסור: "יש בפרלמנט קבוצה כוחנית, ממש בריונית, שרוצה להפוך כאן את סדרי השלטון, נוסח המשטרים הקומוניסטים של אירופה. הציבור צריך להביע את דעתו נגד זה". 

הפרופסור הוסיף: "אני אומר לציבור בינתיים תשמרו על החוק". המראיינת תהתה, "למה בינתיים? כי בשלבים מתקדמים אולי תגיד שלא?", והפרופסור השיב, "בואי נחשוב על רוסיה, פולניה והונגריה של המשטרים הקומוניסטיים, האם אזרח במדינה טוטליטרית היה צריך לציית לחוק?".

לדבריו, "באותן הנקודות שבהן בג"צ יחליט שזה לא דמוקרטי והכנסת תתגבר עליו, שם תהיה רשות לאנשים רשות לחשוב מה לעשות ואני לא אבוא אליהם בטענות".

בהתייחסו לציבור החרדי הסית הפרופסור: "אי אפשר לסבול את הרודנות של הלאומנים ואת הטפילות של החרדים. לא הכרנו דבר כזה בשום תקופה בארץ ובוודאי שלא בחו"ל".

הוא הוסיף והסית: "יש בלי סוף חרדים בארצות הברית, הם אף פעם לא חיו על חשבון הציבור. הם החזיקו את עצמם, ועכשיו הצורה הזאת תביא להתמוטטות כלכלית של המדינה".

כזכור, אחרי הבחירות פרסם פרופ' כשר פוסט נגד הציבור החרדי שלבסוף הוסר: "מעניינת אותי במיוחד תמונה אחת שהתגלתה בבחירות שעברנו השבוע: תמונת פרצופו של "העם היהודי היושב בציון", החי בישראל. דמותו של העם היהודי, המוכרת לנו מילדותנו, מן החינוך שקיבלנו, מן החיים שהיכרנו, מן הסיפורים ששמענו, אינה הדמות הנוכחית. לפנינו שתי מ ו ט צ י ו ת של העם היהודי: ה מ ו ט צ י ה ה ח ר ד י ת חושפת מעבר של צורת החיים הגלותית של מיעוט החי את חייו בפני עצמו, שומר על אורחותיו ולא מתגרה בשליטים הנכריים ("דינא דמלכותא דינא") לצורת החיים החדשה של מיעוט החי על חשבון זולתו, טפיל כלכלי, משתמט בטחוני, מנוער מאחריות אזרחית, ללא כבוד ממשי למשטר הדמוקרטי ולעקרונותיו".

עוד כתב חתן פרס ישראל בדברים שכאמור הוסרו: "ה מ ו ט צ י ה ה ל א ו מ נ י ת חושפת מעבר מצורת החיים הדתית של חיים שיש בהם דבקות בעקרונות של צדק והגינות, יושר וחמלה, מתוך יראת שמים, אבל בהתנהלות אנושית אחראית ("מוסר הנביאים") לצורת חיים פרועה, זדונית, המקדשת את הארץ ומשליטה את עצמה באלימות על יושביה, בשיטות שאין בהן צדק ואין בהן חמלה ואין בהן מוסר ויש בהן יותר מכל פולחן אלילי של הארץ, העם והמנהיגות המושחתת שלו".

"העם היהודי שאלה פניו אינו העם היהודי שלי, אינו העם היהודי שאני מעוניין להימנות על בניו", אמר והוסיף, "אני נשאר אדם בעל מוצא יהודי. תמיד אהיה כזה. המוצא שלי והזהות שלי הם היהדות הבריאה שקדמה למוטציות החולניות, הממאירות, הגסות והדוחות, שלנגד עינינו".

"כל קריאה לאחדות העם היא בעיניי קריאה פסולה, בשוגג או בזדון, ואף פעם לא תראו אותי נענה לה. ההבדלים ביני לבין עממי המוטציות אינם שוליים, הבדלים שצריך להתעלם מהם למען מטרה נעלה. להיפך, ההבדלים הללו הם חשובים מאין כמותם, הביטוי שלהם הוא מטרה נעלה שמן הראוי לשרת עכשיו. אין א ח ד ו ת א מ ת וגם לא תהיה". כך פרופ' שמוערך במעוזי השמאל וקיבל את התואר "חתן פרס ישראל" שאינו הולם אדם שמפיץ כזו שנאה תהומית.

כאמור הפוסט נמחק ומאז זכה לתגובות סוערות ברשתו החברתיות, בעד ונגד. אולם הפרופ' לא חזר בו ובראיון שהעניק אחר כך ל'כאן 11' חזר פרופ' אסא כשר על דבריו, אמר ש"הרוב לא אמר את דברו, החרדים והימין - מוטציות" וכינה בשידור את החרדים "טפילים". 

בנוסף פרסם בדף הפייסבוק שלו הודעה כי מי שמעוניין בטקסט שנמחק על ידי פייסבוק ישלח בקשה למייל מסוים ויקבל אותו במלואו.

 

אסא כשר הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד