כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברגע האחרון

מפת אזורי העדיפות הלאומית נשארה; תשעה יישובים נושמים לרווחה

מפת אזורי העדיפות הלאומית המעודכנת הייתה אמורה להיות מאושרת בממשלה. הנוסח המקורי היה אמור לפלוט תשעה יישובים מרשימת ההטבות. לבקשת השרה סטרוק, הדבר שונה ברגע האחרון ותשעת הישובים יישארו במפה

מפת אזורי העדיפות הלאומית נשארה; תשעה יישובים נושמים לרווחה
העיר עמנואל צילום: פלאש 90

מפת אזורי העדיפות הלאומית המעודכנת הייתה אמורה להיות מאושרת היום (ראשון) בממשלה. זמן קצר לפני שההחלטה הייתה אמורה לעבור בממשלה, נועדו שר השיכון יצחק גולדקנופף, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק ומזכיר הממשלה הנכנס יוסי פוקס וקבעו להקפיא את המצב הקיים ולתקן בזמן הקרוב את הקריטריונים לזכאות.

הנוסח המקורי שהגיש שר השיכון היה אמור לגרום לתשעה יישובים להיפלט מרשימת ההטבות, אך לאור בקשת השרה סטרוק, הדבר שונה ברגע האחרון ותשעת הישובים יישארו במפת העדיפות הלאומית. לפני פסח תגובש מפה חדשה.

היישובים שהיו אמורים להיפלט מהרשימה, אך בזכות התערבות השרה סטרוק יישארו על המפה: מעלות, שדרות, אילת, עמנואל, בית שאן, נהריה, מגדל העמק, יבנאל, קרני שמרון.

לאור הסיכום, שר השיכון יביא בהתייעצות עם שרת המשימות הלאומיות ושר הנגב והגליל החלטה חדשה לאישור הממשלה, אשר תיתן מענה למתן הנחות בקרקע וסבסוד הפיתוח ביישובי נגב גליל יהודה ושומרון לצורך חיזוק הישובים והבאת אוכלוסיות חדשות ממרכז הארץ לאזורים אלו.

שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק אמרה: "הממשלה הזו תקיים את הבטחותיה לבוחר. מפת העדיפות הלאומית תעוצב מחדש, בתוך זמן קצר ביותר. עוד לפני פסח נגיע עם בשורה חדשה, שתחזק את ההתיישבות בגליל, בנגב, וביו"ש. עד אז, אף ישוב לא יפגע".

השרה הוסיפה: "אני מודה לשר השיכון והבינוי על הקשב והנכונות לשינוי של הרגע האחרון, לשר האוצר על הגיבוי המלא, לשר הנגב והגליל על שיתוף הפעולה, ולשרי הממשלה האחרים על השותפות לדרך. יחד נביא את בשורת ההתיישבות המתחדשת".

בהסכמים הקואליציוניים שחתמו מפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית עם הליכוד נאמר כי כדי לעודד התיישבות יהודית באזורים בגליל ובנגב, הממשלה תפעל לכלול יישובים נוספים באזורים אלה בתוך מפת העדיפות הלאומית.

אורית סטרוק יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד