כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עולם הקולינריה מקבל פנים חדשות

בשנים האחרונות אנחנו רואים כי עולם הקולינריה משתנה אל מול עינינו. יותר ויותר מסעדות בישראל מציעות מנות גורמה והרמה הכללית של התרבות הקולינרית במדינה עלתה פלאים. אחת לכמה חודשים אנחנו שומעים על שף כזה או אחר שזוכה לתהילת עולם ועל עוד מסעדה חדשה שנפתחת בקול תרועה. אבל אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבכם למהפכה האמיתית שקוראת במטבח – מגשי האירוח לאירועים

עולם הקולינריה מקבל פנים חדשות
קולינריה צילום: FREEPIK

עד לפני כמה שנים כשהיינו שומעים את המונח "מגשי אירוח" היינו מדמיינים מנות יבשות שמגישים במסיבות יום הולדת של ילדים. בחיים לא היינו מדמיינים לעצמנו שמגשי אירוח יכולים להכיל בתוכם גם מנות גורמה שלא היו מביישות את מטבחי העילית הבולטים ביותר במדינה. אז הרשו לנו להציג בפניכם את הילד החדש בעולם הקולינריה הישראלית וכשנסיים עם ההיכרות אנחנו משוכנעים שתמהרו להזמין מגש אירוח כדי לטעום במה מדובר.

כיצד מגשי האירוח כבשו את פסגת עולם הקולינריה

"כדי להסביר את התהליך שהוביל את מגשי האירוח לפסגת עולם הקולינריה אנחנו צריכים לחזור בזמן יותר משלושים שנה" אומר לנו השף קונדיטור יניב שבח, הבעלים של 'ארטייסט מגשי אירוח' הנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום מגשי האירוח לאירועים. "בזמנו הקולינריה הישראלית הייתה בחיתוליה וכחלק מתהליך גיבוש הזהות שפים רבים פנו למטבחים זרים והביאו אותם ארצה. הבעיה החלה כאשר הטעמים הזרים לא תאמו לחך הישראלי, ועוד יותר מכך כאשר חומרי הגלם של המטבח המקומי לא התאימו להרכבת המנות כפי שהן אמורות להיות במקור. הבעיות האלו לא מנעו מהשפים המוכשרים של ארצנו להעז וכך החל להתפתח המטבח הישראלי המודרני – מטבח שמציע פיוז'ן ים תיכוני אירופאי המבוסס על חומרי הגלם המקומיים שלנו בארץ". ( אתר החברהwww.artaste.co.il )

"בכל אותה תקופה שבה המטבח הישראלי המודרני החל להתגבש, מגשי האירוח נחשבו בעיני רבים לפתרון מהיר וזול כשהם צריכים להגיש אוכל לאורחים. מרבית מגשי האירוח היו מורכבים ממאפים או מכריכים פשוטים ואפשר להגיד שלא היה מעוף בתחום. אבל ככל שהמטבח הישראלי החל להתגבש ולצבור תהילה, כך הלקוחות חיפשו פתרונות איכותיים יותר ובמקביל הגיעו שפים ואנשי מקצוע מהמעלה הראשונה אל תחום מגשי האירוח. התוצאות לא איחרו לבוא ורמת האוכל שמוגש במגשי אירוח השתדרגה פלאים וכיום מדובר על חוויה קולינרית שמשלבת בין טעמים מופלאים לאסתטיקה קסומה".

אלו מגשי אירוח אפשר למצוא כיום בישראל?

"מגשי האירוח הם דינמיים להפליא ובשל העובדה שמדובר על מנות קטנות, השפים השונים לא חוששים לעשות ניסויים ולרענן את התפריטים שלהם בתדירות גבוהה. מגשי האירוח שמוגשים בארץ כיום משלבים בין מנות ממטבחים שונים ולמעשה אפשר למצוא בהם את המנות האהובות ביותר על הישראלים לצד מנות חדשות שפותחו במיוחד כדי להטעים לקהל הישראלי... אפשר לחלק את מגשי האירוח לכארבעה סוגים עיקריים – מגשים מלוחים, מגשים מתוקים, מגשים נלווים ומגשי סלטים".

  • מגשים מלוחים
    "המגשים המלוחים הם שילוב של מנות עיקריות ומנות ראשונות, רק שמבחינת גודל המנות כמובן שכול המנות הן קטנות כך שאפשר לשלב בין כמה סוגים. המגשים המלוחים מציעים כמובן כריכים מסוגים שונים, רק שכיום מדובר על כריכים מתוחכמים יותר כמו כריכון קממבר ופלפל שחור על גבי חמאת פקאן עם עלי ארוגולה וקולורבי בתוך לחמנייה שעשויה מסלק. מלבד הכריכים אפשר למצוא מנות מתוחכמות יותר מגש פטיפורים מלוחים או מיני סביח וטאפאסים למיניהם".

  • מגשים מתוקים
    "כקונדיטור אני אוהב במיוחד להמציא מגשים מתוקים חדשים. האפשרות לשלב בין טעמים ומרקמים שמגיעים מעולמות שונים ולאחד אותם לכדי מנה חדשה מרגשת אותי תמיד. אבל יותר מזה מה שאני אוהב זה את התגובות של האנשים שטועמים את המתוקים השונים. מגשי מתוקים מכילים את כל מה שאתם אוהבים. מאפים טריים, בראוניז, כדורי שוקולד וטראפלס, מוסים ומה לא. אחת מהמנות הנמכרות ביותר שלנו זה מגש הפטיסרי שמכיל כל מיני קינוחים צרפתיים שמשתנים בהתאם לעונה".

  • מגשי סלטים
    "קצת קשה להציע לישראלי סלט רגיל ולהסתפק בזה. הירקות שיש לנו בארץ הן ברמה כל כך גבוהה שהאפשרויות שיש לנו הן כל כך הרבה מעניינות ומתוחכמות מאשר סלט ירקות ערבי. מגשי סלטים יכולים להכיל כל מיני וריאציות של סלטים כמו סלט עדשים שחורות וסלק, סלט כרוב אסייתי, סלט פסטה ורדה וכמובן שגם יכולים להיות מגשים של ירקות שטופים וחתוכים".

כפי שאפשר להבין מהשיחה שניהלנו עם שף יניב שבח, התחום של מגשי האירוח הוא ממש לא מה שחשבתם. מדובר על אחד התחומים הקולינריים התוססים ביותר שיש כיום בארץ והצפי הוא שהאיכות רק תלך ותגבר. אנחנו מודים ליניב על השיחה המרתקת ונשמח להמשיך ולהציע לכם שיחות מעניינות מפי אנשי המקצוע המובילים בארץ. לקריאה של מאמרים וקבלת טיפים נוספים במגוון נושאים – היכנסו לאזור הטיפים שלנו.

קולינריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד