כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ראש העיר מגיב

קשת מבהיר: "אישרנו עשרות בתי כנסת בצורה חוקית, אין צורך לפעול אחרת"

העיר חריש סוערת בעקבות כוונת העיריה לפנות את בית הכנסת הלא חוקי שנבנה אמש • ראש עירית חריש יצחק קשת: "אישרנו עשרות בתי כנסת בצורה חוקית- אין צורך לפעול אחרת"

קשת מבהיר: "אישרנו עשרות בתי כנסת בצורה חוקית, אין צורך לפעול אחרת"
דיון בחריש צילום: באדיבות המצלם

העיר חריש סוערת בעקבות כוונת העיריה לפנות את בית הכנסת הלא חוקי שנבנה אמש (מוצ"ש) בשעות הלילה המאוחרות בעיר. לכתבנו נודע שהמבנה החדש הוקם בניגוד להסכמים עם העירייה, כפי שפועלת העיריה בחודשים האחרונים.

ראש עירית חריש יצחק קשת מגיב ל'בחדרי חרדים' על הדברים: "עודכנתי בצאת השבת על הצבת מבנה פיראטי באישון ליל המיועד לשמש בית כנסת. אני רוצה להבהיר בצורה הכי ברורה: אנחנו מקדמים במלוא הכוח בניית והקצאת בתי כנסת בכל רחבי העיר ומתן מקום של כבוד לתורה ותפילה". קשת מספר לכתבנו על המהלכים שנעשים בשנה האחרונה לטובת המגזר החרדי בעיר ומונה אותם, "אישרנו הקצאה של שני מגרשים לבניית 7 בתי כנסת בשכונת החורש, הקצאה של שני מגרשים להקמת שני בתי כנסת ומקווה בשכונת אבני חן ומגרש נוסף להקמת שני בתי כנסת בשכונת הפרחים" מסביר קשת.

כמו"כ אומר ראש העיר קשת ל'בחדרי': בימים אלה נמצאים בהליכי הקצאה בשלבים שונים מגרשים בכל השכונות, לרבות בשכונת הפרחים, בצוותא ומעו"ף וממש בחודש שעבר הוצאנו מכרז ל-4 בתי כנסת נוספים. מעבר לכך, בנינו 9 מבני בתי כנסת בשכונות החורש ואבני חן ורובם נכנסו להליכי הקצאה. בנוסף, אנו מאפשרים באופן קבוע לעשרות רבות של מניינים להשתמש במבנים של העיריה. זו הדרך הנכונה. אבל כנראה שיש מי שחושבים שיוכלו לקחת את החוק לידיים ושכל מבנה שהם יגדירו כבית כנסת לא יחולו עליו חוקי הבנייה, לא יידרשו אישורי בטיחות ועוד. הם טועים. לא נאפשר לקבוע עובדות בשטח שלא בהתאם להליך מוסדר.

חריש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד