י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הקפיטול של ברזיל

צפו: מאות תומכי בולסונארו פלשו לקונגרס הברזילאי

תומכיו של נשיא ברזיל לשעבר, ז'איר בולסונארו, פלשו בשעה האחרונה לקונגרס הלאומי בבירת המדינה, ברזיליה. עשרות מפגינים על הרמפה שממנה יש גישה לבניין. חלקם אפילו טיפסו על הגג. המראות מזכירים את ההסתערות של תומכי טראמפ לפני שנתיים על גבעת הקפיטול

צפו: מאות תומכי בולסונארו פלשו לקונגרס הברזילאי
תומכי הנשיא לשעבר מחוץ לפרלמנט צילום: צילום מסך

אלפי תומכים רדיקליים של נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו פלשו היום (ראשון) למטה הקונגרס, הנשיאות ובית המשפט העליון בברזיליה, ודרשו התערבות צבאית להדיח מהשלטון את לולה דה סילבה, שנכנס לתפקידו בדיוק לפני שבוע.

המפגינים הגיעו ללב מבנה השלטון בבירת ברזיל, הם לא עיכלו שהנשיא הקודם בולסונארו הפסיד בבחירות לפני חודשיים. הבולסונריסטים התגברו על מחסומי המשטרה ונכנסו ​​לבית המחוקקים ומערכת המשפט. הם גם ניסו להסתער על חדרי הנשיאות. המראות מזכירים את ההסתערות של תומכי טראמפ לפני שנתיים בבניין הקפיטול, אז תומכי טראמפ גרמו למהומות חסרי תקדים.

התומכים קיצוניים, רובם לבושים בחולצות צהובות וירוקות צבעי דגל ברזיל, מסרבים לקבל את ניצחונו של לולה בבחירות באוקטובר האחרון. המתקפה על הבירה ברזיליה מציבה אתגר רציני עבור הנשיא החדש מהשמאל לולה דה סילבה. הנשיא תכנן לבקר היום אחר הצהריים במדינת סאו פאולו שסובלת מהגשמים העזים של הימים האחרונים, לא רור אם הביקור יתקיים.

בולסונארו עצמו נמצא בארצות הברית, באורלנדו, פלורידה, לשם נסע יומיים לפני השבעתו של לולה כדי להימנע מלבצע חפיפה מסודרת. אלפי תומכי בולסונארו יושבים כבר חודשיים מול מפקדת הצבא, בברזיליה ובערים נוספות מאז היום שאחרי הבחירות, משוכנעים שמנהיגם בולסונארו "נשדד". תוצאת הבחירות הייתה הצמודה ביותר בתולדות ברזיל, לולה ניצחה עם 50.9% מהקולות לעומת 49.1% לבולסונארו (שני מיליון הפרש, 1.8 נקודות).

 

נשיא ברזיל ברזיל ז'איר בולסונרו לולה דה סילבה מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד