י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדרך למשכן של קבע

צפו: החסידים רקדו בהכנסת ס"ת לרפואת המלמד

לפני שנתיים וחצי נפתח בית כנסת מאולתר באנטוורפן שבבלגיה. בית הכנסת נפתח בשל אילוצי הקורונה בתוך מחסן של חנות לצבע. אתמול מאות אנשים רקדו ברחובות אנטוורפן יחד עם המלמד שתרם את ספר התורה לרפואתו השלמה

צפו: החסידים רקדו בהכנסת ס"ת לרפואת המלמד
הכנסת ספר התורה צילום: AW STATUS

לפני שנתיים נפתח באנטוורפן בית הכנסת "בית הלל" בזמן הסגרים שהיו בקורונה. בית הכנסת נפתח על ידי ר' הלל קליין, מנהל עסק למכירה ועבודות צבע.

מאחר ואנשים רבים לא יכלו להגיע לבית הכנסת בשל ההגבלות והשוטרים הסמויים שהסתובבו ברחובות, ר' הלל החליט לפתוח בית כנסת מאולתר במחסן שלו כדי לאפשר לצעירים וחברים להגיע לתפילה במניין לפחות בשבתות ולהנות בתפילה באווירה טובה, והחליט שלאחר התפילה יהיה קידוש כיד המלך ולאט לאט המקום תפס תאוצה. 

המחסן שהפך לבית כנסת

בית הכנסת היה אמור להיסגר בסוף הקורונה, אך בינתיים אחד המתפללים אינסטלטור במקצועו, הפך לגבאי, והחשמלאי הפך לבעל קורא, וכך עוד מתפללים לקחו פיקוד להגדיל את בית הכנסת כך שכמעט כל אחד הרגיש שיש לו תפקיד ותועלת והמקום הפך לבית כנסת של בעלי בתים חסידים ואנשי מעשה, כשכולם עובדים בכל סוגי העבודות.

מייסד בית הכנסת ר' הלל קליין (מימין). הרב יודא רוטנער רב בית הכנסת (אמצע). מרא דאתרא דמחזיקי הדת הרב שיף שליט"א

אך כשנגיף הקורונה נעלם, אברכים התחילו ללחוץ שהמקום חייב להישאר פתוח כי זה מביא להם תועלת רב, אז הוחלט פה אחד לשאול את האדמו"ר מבעלזא שנתן הוראה חד משמעית שבית הכנסת חייב להמשיך להתקיים.

הרה"צ מבעלזא שליט"א בבית הכנסת

דיין בית הכנסת הרב יוסף גרוסמן בשיעור הלכה

כמו כן האדמו"ר דרש אף להרחיב את פעילות בית הכנסת גם לימות החול ולהתחיל גם עם שיעורי תורה מידי יום ביומו, האדמו"ר מבעלזא שמאד תומך בבית הכנסת, שלח את בנו הרה"צ ואת נכדו בכורו לאנטוורפן בתקופה האחרונה כדי לחזק את המתפללים.

נכדו בכורו של האדמו"ר מבעלזא הרב שלום שליט"א

חלק מהמתפללים הם חתניו של המחנך הוותיק מאנטוורפן הרה"ח רבי סנדר הכהן מאטיאס שמלמד כבר קרוב ליובל שנים ושרוי במצב קשה מאוד בשל מחלה, אחד מחתניו היא אינסטלטור במקצועו והשני יזם נדל''ן ובעל רשת של מעונות לגיל הרך. הם מתפללים קבועים ב"בית הלל", המחנך שכבר כותב ספר תורה לרפואתו תקופה ארוכה, ביקש לתרום את הספר לבית הכנסת בית הלל. הכנסת ספר התורה היתה אמורה להתקיים בט"ו בשבט, אך בשל מצבו הרפואי הקשה, הכנסת ספר התורה התקיימה אתמול (ראשון) כשהמשטרה סוגרת רחובות בעיר והחסידים רוקדים על הספר תורה ברחובות.

הרב יודא רוטנער בהכנסת ספר התורה

מאחר ובית הכנסת קטן מדי לחגיגות הכנסת ספר תורה, ספר התורה הוכנס לבית כנסת סמוך עד לשבת הקרובה, והספר יובא לשבת הקרובה לבית הכנסת בית הלל.

הבניין החדש והגדול הנמצא במרכז הקהילה היהודית בשלבי רכישה מתקדמים

הגבאי הלל קליין אומר ל'בחדרי חרדים' כי לאחרונה הם עסוקים במשא ומתן לקראת קניית בניין גדול ורחב בשווי מעל מיליון יורו, ומקווים שבית הכנסת יעבור בקרוב לבניין החדש ומה שעוצר אותם להיכנס לבניין החדש זה שחסר עדיין סכום כסף של קרוב של 200 אלף יורו וצריכים את עזרת עם ישראל להשלים את הרכישה. לתרומות לחץ כאן.

בשטח הבניין החדש

אנטוורפן קורונה בעלזא הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד