א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עזב את ברזיל

ברקע המהומות: בולסונארו שומר על שתיקה ממקום שהותו בפלורידה

לפני שעזב את ברזיל לארה"ב, הנשיא לשעבר קרא לתומכיו להימנע מאלימות. תומכיו לא שמעו בקולו, והסתערו אתמול על בנייני ממשל והרסו מכל הבא ליד. לפני שיצא לפלורידה קרא בולסונארו לתומכיו להימנע מאלימות

ברקע המהומות: בולסונארו שומר על שתיקה ממקום שהותו בפלורידה
בולסונארו עם אלפי תומכיו צילום: צילום מסך

בזמן ששתומכיו הסתערו על הקונגרס והמשרדים הנשיאותיים של ברזיל אתמול, כדי למחות על מה שהם טוענים כי מדובר בבחירות גנובות, ז'איר בולסונארו הנשיא לשעבר נמצא במרחק אלפי קילומטרים מהם. כשהוא מתמודד עם חקירות שונות מתקופת כהונתו, בולסונארו טס לפלורידה בסוף דצמבר עם תוכניות להישאר שם לפחות חודש. הוא הגיע לאורלנדו לבית שכור בבעלותו של לוחם מקצועי באמנויות לחימה, כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

בולסונארו הטיל ספק במהימנות מערכות הבחירות בברזיל ללא ראיות, והוא סירב להודות באופן חד משמעי כי הפסיד באוקטובר האחרון לנשיא ללולה דה סילבה, שנכנס לתפקידו ב-1 בינואר.

אולם לפני שיצא לפלורידה בימים האחרונים של נשיאותו, קרא בולסונארו לתומכיו להימנע מאלימות והציע להם להמשיך הלאה בחייהם. "אנחנו חיים בדמוקרטיה או לא", אמר בהצהרה מוקלטת. "אף אחד לא רוצה הרפתקה". אתמול בזמן המהומות, הנשיא לשעבר לא נתן תגובה על הסתערות תומכיו על משרדי הנשיאות. רק לאחר 6 שעות מפרוץ המהומות בולסונארו גינה את הפריצה לבנייני הפרלמנט ובית המשפט העליון.

ברזיל נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו פלורידה לולה דה סילבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד