י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הסכמה רחבה

בקואליציה מקדמים חקיקת בזק לשלילת אזרחות ממחבלים וגירושם

יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע כי הוא נותן פטור מחובת הנחה להצעת החוק שתאפשר לגרש מחבלים משוחררים לרשות הפלסטינית. כץ: "לא יעלה על הדעת שמחבלים מבצעים פיגועי טרור, מקבלים שכר מהרש״פ וחוזרים לחיות בתוכנו"

בקואליציה מקדמים חקיקת בזק לשלילת אזרחות ממחבלים וגירושם
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו״ר הקואליציה ויו״ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת אופיר כץ, הודיע הבוקר (שני) כי הוא נותן פטור מחובת הנחה להצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור ויקדם חקיקת בזק של שבועיים להצעת החוק.

הצעת החוק קובעת יצירת זיקה ברורה בין קבלת שכר עבור ביצוע מעשה הטרור לבין הזכות לאזרחות או תושבות. על פי הצעת החוק, אזרח או תושב שמוכח לגביו שקיבל תשלום מהרשות הפלסטינית עבור ביצוע מעשה טרור, ייחשב כמי שוויתר מיוזמתו על אזרחותו או תושבותו, ומעמד זה יבוטל על ידי שר הפנים. כמו כן, מוצע לקבוע כי אזרח או תושב שבוטל מעמדו בהתאם לחוק, ישוחרר מהכלא ישירות לתחומי הרשות הפלסטינית.

יחד עם הצעת החוק של ח״כ אופיר כץ, יקודמו גם הצעות זהות של ח״כ שמחה רוטמן, ח״כ שרן השכל, ח״כ לימור הר סון, ח״כ עודד פורר ונוספים.

הדיון מתקיים לאחר שהשבוע התקיימו חגיגות השחרור של כרים יונס, רוצח החייל אברהם ברומברג ז״ל, בתוך שטחי ישראל, יחד עם בכירי הרשות הפלסטינית. בשבוע הבא צפוי להשתחרר מאהר יונס, הרוצח השני בפיגוע הטרור הנוראי.

חבר הכנסת אופיר כץ אמר: "חגיגות השחרור שראינו השבוע למחבל הנתעב בתוך שטחי ישראל מרתיחות והופכות את הבטן. לא יעלה על הדעת שיימשך המצב האבסורדי שבו מחבלים מבצעים פיגועי טרור, מקבלים שכר מהרש״פ וחוזרים אחר כך לחיות בתוכנו. ישנה הסכמה רחבה בין רוב הסיעות על קידום החוק במהירות, ואני מתכוון להביא לסיום החקיקה החשובה בעוד כשבועיים, אני מודה ליו״ר הכנסת אמיר אוחנה על ההירתמות המלאה ולח״כ רוטמן על שיתוף הפעולה בהעלאת היוזמה לסדר היום".

אופיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד