י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

כל המידע על עמדת טעינה לרכב חשמלי

כל המידע על עמדת טעינה לרכב חשמלי? נכון להיום כמעט בכל חניון תת קרקעי משותף ניתן למצוא לפחות עמדת טעינה אחת לרכב חשמלי • עולם הרכב החשמלי עושה דריכת רגל בישראל, משנה לשנה המכירות עולות והמתנה לרכבים חשמליים הופכת לארוכה יותר

כל המידע על עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה צילום: Charging-israel

עמדת טעינה לרכב חשמלי פרט חשוב ובלתי נפרד מעולם הרכב החשמלי. יש 2 סוגי עמדות טעינה, עמדות ציבוריות ועמדות ביתיות פרטיות.

רכב חשמלי אינו יכול לנוע ללא טעינה באחת משני סוגי עמדות הטעינה האלה.

טעינה ביתית היא הטעינה המשתלמת והנוחה ביותר, אבל לא כל בעל רכב חשמלי יכול להתקין בביתו עמדה כזו.

התנאי להתקנת עמדת טעינה ביתית הוא חנייה בטאבו. ללא חנייה בטאבו אין אפשרות לבצע התקנת עמדה ביתית.

אז איך זה עובד? ומה המחיר? הכנו לכם מאמר שיעשה לכם קצת סדר בבלאגן.

התקנת עמדת טעינה - מה התהליך?

לפי חוקי החשמל במדינת ישראל כל עמדת טעינה צריכה להתחבר בקו נפרד המוגן בפחת, מלוח החשמל הייעודי ועד לעמדת הטעינה עצמה.

ההתקנה חייבת להתבצע ע"י חשמלאי מוסמך, כל אדם אחר שאינו חשמלאי מוסמך אינו רשאי לבצע התקנות של עמדות טעינה!

במהלך ההתקנה המתקין מבצע התקנה של חצי אוטומט וממסר פחת בלוח החשמל וממנו מעבירים תשתית של כבל תלת פאזי, כמובן בתוך צינור מבודד ייעודי, עד למיקום עמדת הטעינה.

ליד עמדת הטעינה מחברים מפסק פאקט, כדי שתהיה אפשרות ניתוק של העמדה במידת הצורך. ומשם מחברים את העמדה עצמה על קיר/ עמוד.

בגלל שההתקנה לרוב עוברת במרחב הציבורי, או במרחב הפרטי בבתים פרטיים. מומלץ לבחור במתקין עם ניסיון כדי למנוע התקנה לא נקייה.

התקנה לא אסטתית יכולה לגרור תלונות מצד הדיירים ומצד ועד הבית בבתים משותפים.

כמה עולה התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

המחיר של התקנת עמדת טעינה משתנה בהתאם לתוואי השטח ולסוג ההתקנה. לרוב בבתים פרטיים המחיר יהיה זול יותר מבית משותף. בגלל אורך התשתית.

בבתים משותפים מחיר ההתקנה יהיה בין 2,000 ל- 3,500. תלוי באורך הכבל. לעומת זאת בבתים משותפים מחיר ההתקנה יהיה בין 2,500 ל- 4,000 ש"ח.

בדרך כלל אין יותר מדי תוספות וההתקנה תהיה פשוטה יחסית. אבל במקרים של הרמת ריצוף, חציבה והתקנת מונה או לוח נפרד. תהיה תוספת למחיר הבסיסי.

שימו לב, המחיר בחברות גדולות ומסודרות יהיה לרוב מעט יקר יותר ממתקין פרטי, אבל לפעמים משתלם לשלם טיפה יותר כדי לקבל שירות מקצועי ואחריות.

כמה עולה עמדת טעינה?

בחירת עמדת הטעינה היא חשובה מאוד, העמדה צריכה לשרת אתכם לשנים קדימה ולא לשנה שנתיים. כדאי לבדוק אם היבואן נותן האחריות הינה חברה גדולה ומבוססת.

לחברות גדולות בדרך כלל יש שירות לקוחות זמין 24/7 ושירות טכנאי בטווח קצר. לא תרצו להיתקע ללא טעינה זמן רב ולהיות תלויים בעמדות טעינה ציבוריות.

המחיר של עמדת טעינה של חברה מוכרת מתחיל ב-2,500 ש"ח ויכול להגיע לעד 4,500 ש"ח לעמדות חכמות עם ניהול עומסים דינאמי.

עמדות טעינה פשוטות יותר יעלו בין 2,000 ל- 2,500 ש"ח, אבל גם נותן האחריות יהיה חברה מקומית ומספר שנות האחריות לא יעלו על 3 שנים.

שימו לב, יש חברות שמכריחות לבצע את ההתקנה עם מתקין שלהם כדי לקבל אחריות, לעומת זאת, תוכלו למצוא חברות מעולות שמאפשרות התקנה ע"י כל חשמלאי מוסמך בתנאי שהוא חותם על תעודת אחריות.

באיזה עמדת טעינה וכבל טעינה כדאי לבחור?

שניגשים לבחור עמדת טעינה יש לקחת בחשבון מה הצורך שלכם מהעמדה. אם זה בית מושכר ואתם עלולים לעבור ממנו בכל רגע, אפשר להתפשר על עמדת טעינה פשוטה יחסית.

לעומת זאת, אם זה בית שלכם או בית מושכר לטווח הארוך, הקפידו לרכוש עמדות טעינה איכותיות שיחזיקו מעמד לאורך זמן.

בנוסף יש לבחור כבל טעינה לרכב חשמלי כזה אשר יחזיק מעמד שנים רבות, לכן אחזו את הכבר וראו כמה עבה הוא והאם הוא מיוצר על פי תקן tuv.

בנוסף הצטיידו בכבל טעינה של 32 אמפר שבקצותיו יש חיבור מסוג 2 type 2 .

זהו הסטנדרט הישראלי עבור חיבור כבל לעמדת טעינה.

הבאנו לכם כמה דגשים שכדאי לשים לב אליהם לפני בחירת עמדת טעינה עבורכם:

1) שנות האחריות והיצרן - הקפידו לבחור עמדת טעינה עם כמה שיותר שנות אחריות. עמדת הטעינה הינה מכשיר חשמלי, וכמו מכשיר חשמלי היא עלולה להתקלקל בכל רגע. תמיד כדאי שהאחריות תהיה בתוקף שהעמדה מפסיקה לפעול.

שימו לב שנותן האחריות היא חברה גדולה ומבוססת שתהיה שם עבורכם גם בעוד כמה שנים מיום הרכישה.

2) הספק הטעינה - בדקו את הרכב שלכם ואת הספק הטעינה שלו בטעינה ביתית. שימו לב האם הרכב הוא חד פאזי או תלת פאזי. אם הרכב תלת פאזי רכשו עמדת טעינה תלת פאזית.

בדקו את הספק החשמל בלוח החשמל שלכם. אם החשמל שלכם בבית הוא חד פאזי, גם אם הרכב תלת פאזי זה לא יעזור. הדבר היחידי שיכול להגביר את קצב הטעינה הוא הגדלת הלוח לתלת פאזי.

במידה והלוח הוא תלת פאזי והרכב חד פאזי, מומלץ לבצע התקנה תלת פאזית. מפני שיכול להיות שהרכב הבא שלכם יהיה תלת פאזי ולא תרצו להחליף עמדה או תשתית בעוד כמה שנים.

3) בית משותף או בית פרטי? - בבית פרטי אין צורך בעמדות מתקדמות מדי עם יכולות ניהול טעינה במערכת ניהול. לעומת זאת בבית משותף כדי לשים לב למספר אופציות.

בניגוד לבית פרטי, בבתים משותפים יש גישה לעמדה לכל מי שנמצא בחניון, לכן כדאי לבדוק שיש הגנה לעמדה בעזרת אפליקציה או כרטיס RFID. הכרטיס והאפליקציה מזהים את המשתמש ופותחים טעינה. וכך אין אפשרות לכל מי שמתחבר לטעון את רכבו.

לסיכום, מקווים שעזרנו לכם לעשות קצת סדר בבלאגן. התקנת עמדת הטעינה היא משהו שעושים פעם אחת והוא מחזיק שנים קדימה.

נסו להתאים את עמדת הטעינה כמה שיותר לצרכים הפרטיים שלכם, אל תתפשרו על עמדות טעינה פחות טובות. לפעמים הזול עולה ביוקר!

הכתבה נכתבה בעזרת טעינה בישראל.

Charging-israel

רכב חשמלי עמדות טעינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד