כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סערת העבודות בשבת

תסיסה בליכוד בעקבות דרישות גולדקנופף | זה המתווה הצפוי

טלי גוטליב הגיבה לדרישת יהדות התורה שלא לבצע את עבודות הרכבת בשבת: "עם כל הכבוד ליהדות התורה צריכים להתחשב בכולנו, יהיה זעמם אשר יהיה" | אקוניס: "בכהונתי כשר העבודה אישרתי עבודות ברכבת בשבת" | דיווח: המתווה שירצה את גולדקנופף ולא יוביל לעצירת העבודות

תסיסה בליכוד בעקבות דרישות גולדקנופף | זה המתווה הצפוי
יצחק גולדקנופף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ ‎טלי גוטליב מהליכוד התייחסה היום (שני) בראיון בגלי צה"ל לסערת עבודות הרכבת בשבת ואמרה: "עם כל הכבוד ליהדות התורה כולנו צריכים להתחשב בכולנו. צריך לבדוק האם יש הכרח לעבודה בשבת והאם היא תקדם את האזרחים - יהיה זעמם אשר יהיה".

גם שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה, אופיר אקוניס מהליכוד התייחס לכך בראיון לגלי צה"ל ואמר: "בכהונתי כשר העבודה והרווחה אישרתי את עבודות הרכבת בשבת, לא כדי חלילה לפגוע בקדושת השבת. בשמירה על הסטטוס קוו חייבים גם לחשוב על עשרות אלפי החיילים שחוזרים לבתיהם מחופשת השבת".

לפי דיווח אמש (ראשון) בחדשות 12, השרה רגב בוחנת מתווה שישמור מצד אחד על כבודו של גודלקנופף, אך מנגד לא יוביל להפסקת העבודות. על פי המתווה שנבחן, העובדים לא יהיו יהודים והעבודות לא יתבצעו ליד בתי הכנסת.

מדובר בדרישות ריקות מתוכן, שכן עבודות החשמול מתבצעות כבר היום בידי החברה הספרדית "סמי", ורוב העובדים בשטח אינם יהודים. מסילות הרכבת וגם התחנות אינן ליד בתי כנסת. בפועל, העבודות יימשכו בשבועות הקרובים.

כזכור, יו"ר יהדות התורה והשבת ח"כ יצחק גולדקנופף שיגר במוצאי השבת מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת התחבורה מירי רגב שבו דרש לעצור את העבודות בשבת לאלתר. המכתב נשלח גם לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', לשר הכלכלה ניר ברקת ולשרים נוספים.

במכתבו כותב גולדקנופף: "הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת על ידי רכבת ישראל, במסילות ת"א בין מחלף רוקח למחלף ההלכה, שאינן עונות להגדרה של פיקוח נפש".

גולדקנופף הוסיף במכתבו: "למיטב הבנתי, עבודות אלו הינם כתוצאה מההסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות. בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה סוכם כי עבודות אלו יופסקו".

יו"ר יהדות התורה הבהיר: "לא נוכל להשלים עם המשך מצב זה, ואני מבקש את התערבותך הדחופה בנידון לצורך ביטול ההסכמים הנ"ל".

ח"כ דני דנון הגיב לדרישת שר השיכון לעצור את עבודות הרכבת בשבת וכתב: "אני מאוד מכבד את אחינו החרדים, השותפים שלנו לקואליציה ולממשלה. על כולנו מוטלת האחריות לעבוד יחד בשיתוף פעולה למען כל אזרחי ישראל. שיתוק הרכבת בימי עבודה יגרום סבל רב למאות אלפי אנשים ויעלה למשק מיליארדים בתקופה של מיתון. אני מצפה מהשותפות שלנו לעבוד יחד איתנו כדי למצוא את הפתרונות המתאימים. אסור לנו לפגוע באזרחי ישראל".

רכבת ישראל אופיר אקוניס טלי גוטליב יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד