כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הקורונה עדיין כאן

יותר מ-88 מיליון אנשים נדבקו במחוז אחד

כמעט 90% מהאנשים במחוז השלישי בגודלו בסין, נדבקו כעת בקורונה, כך אומרים גורמי הבריאות המקומיים. סין נאבקת בעלייה חסרת תקדים במקרים לאחר נטישת מדיניות אפס קורונה בדצמבר האחרון

יותר מ-88 מיליון אנשים נדבקו במחוז אחד
נגיף הקורונה צילום: Unsplash

קאן קוואנצ'נג, פקיד מחוז הנאן, השלישי בגודלו בסין, קאן חשף נתון מטריד מבחינת הסינים לפיו כ-88.5 מיליון איש נדבקו בנגיף הקורונה בשנה האחרונה, כך אמר במסיבת עיתונאים. סין נאבקת בעלייה חסרת תקדים במקרים לאחר נטישת מדיניות אפס קורונה בדצמבר האחרון.

המהלך הגיע בעקבות מחאות ענק נגד סגרים ובדיקות המוניות. נציג הבריאות לא ציין את הזמן מתי התרחשו כל המקרים, אך מכיוון שמדיניות אפס-קורונה הקודמת של סין הצמצמה את המקרים למינימום, סביר להניח שהרוב המכריע של המקרים בהנאן התרחשו בשבועות האחרונים, מדובר בכ-88 מיליון מקרים.

לדבריו, הביקורים במרפאות במחוז הנאן הגיעו לשיא ב-19 בדצמבר "לאחר מכן היתה ירידה מתמשכת". על פי נתונים רשמיים, רק 120,000 אנשים במדינה המונה 1.4 מיליארד איש נדבקו, ו-30 מתו מאז השינוי במדיניות קורונה, אך המערב לא מאמין לנתונים אלו.

בינתיים, ביום ראשון, הרשויות דיווחו על שלושה מקרי מוות מקורונה ביבשת סין, אחד יותר מאשר ביום הקודם. עם זאת, כשההגדרה של מקרי מוות מקורונה הצטמצמה ובדיקות המוניות כבר לא חובה, הנתונים הממשלתיים אינם משקפים עוד את היקף ההתפרצות האמיתי.

פקידים מקומיים ומחוזיים אחרים גם סיפקו נתונים שונים מאוד מאלה של הממשלה. לפני מספר ימים פקיד בריאות בכיר בעיר הנמל צ'ינגדאו דיווח כי חצי מיליון בני אדם נדבקים מדי יום. נתוני המקרים הללו הוסרו במהירות מדיווחי החדשות ומאתרים הרשמיים.

קורונה סין נגיף הקורונה (1)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד