י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
המהומות נרגעו

ברזיל: מאות נעצרו לאחר ההתפרעות בבניין הממשלה

מאות תומכי נשיא ברזיל לשעבר בולסונארו נעצרו אתמול לאחר שתקפו משרדים ממשלתיים בברזיל. לא היו דיווחים על הרוגים או פצועים מההשתוללות ביום ראשון, אבל הפולשים השאירו שובל של הרס אחריהם

ברזיל: מאות נעצרו לאחר ההתפרעות בבניין הממשלה
מפגינים השתלטו על בנייני ממשל צילום: צילום מסך

המשטרה בברזיל עצרה אתמול מעל 300 בני אדם בשל התפרעויות אנטי דמוקרטיות מצד תומכי בולסונארו. המתפרעים פרצו לבניין הפרלמנט בבירה ברזיליה, ניפצו שמשות הציתו אש והחריבו מכל הבא ליד. לאחר שעות של מהומות חזרה השליטה בקונגרס, ארמון הנשיאות ובית המשפט העליון של המדינה. תומכיו המתפרעים של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו הרסו סמלי שלטון רבים.

לא היו דיווחים על הרוגים או פצועים מההשתוללות ביום ראשון, אבל הפולשים השאירו שובל של הרס, השליכו רהיטים מבעד לחלונות המנופצים של ארמון הנשיאות, הציפו חלקים מהקונגרס, מערכת הספרינקלרים נהרסה, והושחתו חדרים בבית המשפט העליון.

ההתקוממות, שנמשכה קצת יותר משלוש שעות, הדגישה את הקיטוב הקשה שעדיין אוחז במדינה ימים לאחר השבעתו של הנשיא מהשמאל לולה דה סילבה, שניצח בקושי את בולסונארו בבחירות באוקטובר.

במסיבת עיתונאים ממדינת סאו פאולו שם שהה לולה דה סילבה בזמן המהומות, האשים לולה את בולסונארו בעידוד ההתפרעות. בולסונארו, שעדיין לא קיבל את הפסדו באופן רשמי, וטס למדינת פלורידה בארצות הברית ימים לפני תום כהונתו, שתק כמעט שש שעות על הכאוס בברזיליה. בעקבות ההאשמות של לולה, הוא פרסם ציוץ בו גינה "ביזה ופלישות למבני ציבור" ואמר כי הוא דוחה את ההאשמות של הנשיא.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינה את האירועים "התקפה על הדמוקרטיה ועל העברת שלטון בדרכי שלום", והוסיף כי למוסדות הדמוקרטיים של ברזיל יש תמיכה מלאה של וושינגטון.

ז'איר בולסונרו נשיא ברזיל ברזיל לולה דה סילבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד