כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ידיעת זהב

דיווח: מידע מהמוסד הוביל למעצר איראנים שתכננו פיגוע כימי

בגרמניה דווח כי המידע לגבי האזרח האיראני שנעצר בגרמניה בחשד לתכנון פיגוע כימי עם רעלים ציאניד וריצין, הגיע מהמוסד. החשוד ואחיו שנעצר אף הוא נמצאים במעצר מאז יום ראשון בערב. הבוקר נסגר שוב הרחוב שבו התגוררו 

דיווח: מידע מהמוסד הוביל למעצר איראנים שתכננו פיגוע כימי
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

המוסד וה-FBI סיפקו מידע לגרמניה שהוביל למעצרו של איראני שתכנן פיגוע גדול בגרמניה, כך דווח בתקשורת הגרמנית. משטרת גרמניה עצרה אמש (ראשון) אזרח איראני בן 32 החשוד בהחזקת רעלים קטלניים, כמו ציאניד וריצין, כדי לבצע פיגוע "ממניעים איסלאמיים", כך אמרו הרשויות בגרמניה. העיתון הגרמני 'בילד' דיווח כי סוכנות ביון של אומה ידידותית סיפקה מידע חיוני, ובגרמניה מציינים כי מדובר בישראל.

במסגרת החקירה נערך חיפוש בביתו של החשוד בעיירה קסטרופ-רוסל שבמערב גרמניה, כך לפי הודעה משותפת של הפרקליטות של דיסלדורף ומשטרת הערים רקלינגהאוזן ומונסטר. המשטרה הגרמנית עצרה גם אדם שני, שהתברר כאחיו של החשוד, בן 25.

שני הגברים שוהים בגרמניה מאז 2015. האזהרה שקיבלו הרשויות המקומיות התייחסה רק לאחד מהאחים אך הגבר השני כבר היה מוכר למשטרה והיה בדירה בזמן הפשיטה המשטרתית. שר הפנים אמר כי האזהרה הייתה מאוד קונקרטית וגרמה למשטרה לפעול מיידית. כבאים ומומחי כימיקלים נפרסו באזור כדי לסייע למשטרה לכל צרה שלא תבוא.

בישראל מנהלים גורמי ביטחון חקירות כדי לקבוע האם החשוד האיראני התכוון לתקוף מטרות יהודיות או ישראליות, כך דווח אתר i24. נגד שני האחים הוצא צו מעצר המאפשר לרשויות לכלוא אותם עם המשך החקירה. אם תוכניות הפיגוע יתבררו כנכונות, שני הגברים עלולים לעמוד בפני עונש של בין שלוש ל-15 שנות מאסר. אם המניע האסלאמיסטי שמאחוריו יאושר, גזר הדין עשוי להיות אף ארוך יותר.

ה'בילד' הגרמני דיווח כי האחים, מוניר ג'יי (32) ואחיו ג'לאל ג'יי (25) נמצאים במעצר מאז יום ראשון בערב, אך עבודת החוקרים לא הסתיימה, והבוקר נסגר שוב הרחוב שבו התגוררו האיראנים בקסטרופ-רוקסל. חוקרים סרקו שוב בחצר בניין הדירות בו התגוררו. מדובר גם בשני מחסנים ששימשו את האחים. במשטרה בודקים אם מאוחסנים שם חומרים רעילים.

הולגר המינג, דובר הפרקליטות של דיסלדורף אמר: "אנחנו מניחים שהגברים רצו להרוג מספר רב של כופרים בגלל האידיאולוגיה האיסלאמיסטית שלהם, וזו הסיבה שהם רצו להשיג את החומרים הרעילים במיוחד או שכבר רכשו אותם. כעת יש לבדוק זאת על ידי חיפושים וחקירות נוספות. כמו כן, האם כבר הייתה מטרה ספציפית".

בינתיים מסתבר כי האח הצעיר ג'לאל ג'יי (25), יושב כעת בכלא על ניסיון רצח. למרות זאת תמיד יש לו חופשות, והוא הגיע לבקר את אחיו הרדיקלי. הוא נידון לשבע שנות מאסר ב-2019 לאחר שהשליך פיסת עץ על כביש A45 ליד דורטמונד.

לחבר המושבעים של דורטמונד, היה ברור שמבקש המקלט מאיראן זרק בלילה של 1 ביולי 2018 ענף עץ מגשר אל הכביש מתוך תסכול. במהלך המשפט טען הנאשם כי אינו זוכר דבר משום שהיה שיכור מדי.

משטרת גרמניה איראן טרור מתקפת טרור ציאניד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד