כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
איום על חייו

הטאליבן זועם על הנסיך הארי שחשף כי חיסל 25 מאנשיו

הנסיך הארי חשף כי הרג 25 אנשי טאליבן אותם כינה 'כלי שחמט' של האויב, והביא את תגובת הטאליבן הזועמת. הם התגרו בנסיך ואמרו שהוא "נאבק לשמור על מקום במשפחתו"

הטאליבן זועם על הנסיך הארי שחשף כי חיסל 25 מאנשיו
הטאליבן ברחובות אפגניסטן צילום: צילום מסך

הטליבאן שהשתלט על אפגניסטן בשנה שעברה הגיב על דברי הנסיך שחשף כי הרג 25 מלוחמים שלהם בזמן שירותו באפגניסטן בספר הזיכרונות החדש שלו. בשיחה עם העיתון הבריטי ה'דיילי מייל', דובר הטאליבן לעג להארי שכתב שהוא ראה בלוחמים שלהם 'כלי שחמט', והדגישו כי ניצחו את המערב לאחר שכבשו מחדש את המדינה ב-2021.

הטליבאן הגיב, כי בעוד לוחמים שלהם הם המנצחים האולטימטיביים של המלחמה מול המערב, הארי "ברח לארמון סבתו" וכעת הוא "נאבק לשמור על מקום במשפחת המלוכה" לאחר שעזב לארה"ב.

בספר הזיכרונות שלו כתב הארי שהצבא האמריקני התעלם מעצתו להשתמש בפצצות גדולות יותר ולהרוג לוחמי טליבאן נוספים בהתקפה אווירית על בונקר.

מפקד הטליבאן מולבי גול, אמר ל'דיילי מייל' כי הוא חושב שהארי מחפש תשומת לב והתגאה בכך ש"כלי השחמט" השתלטו על המדינה לאחר נסיגת הכוחות הבינלאומיים ב-2021.

"אני אפילו לא מאמין למה שהוא אמר על המוג'אהדין. הוא לוזר ומפחד ללכת לאזור לחימה. עשינו היסטוריה בכך שגרפנו אותו ואת הצבא שלו מהמולדת שלנו". הוא הוסיף: "אל תאמינו לכל מה שהמפסידים אומרים, אני רואה הרבה חדשות עליו בפייסבוק ובאמת חושב שהוא השתגע וזקוק לרופא מיד".

"גם אם הוא מאמין שהוא הרג 25 אנשי טליבאן, המוג'אהדין הקדושים שלנו נמצאים בגן עדן אבל חבריו הפולשים בוערים בגיהנום ואני באמת מקווה שהייתי שם כשהיה שם, כדי לגרום לו להבין מה זה כלי שחמט אמיתיים. אם הוא גבר אמיתי ולא לוזר שיבוא שוב לאפגניסטן".

תגובתם הנזעמת מגיעה לאחר שהארי כתב בספרו, שאמור לצאת לאור ב-10 בינואר, כי הרג 25 לוחמי טליבאן במהלך השירות שלו באפגניסטן. הארי, שהיה ידוע בתור 'קפטן ויילס' בצבא, כתב שהוא לא חשב על ההרוגים 'כאנשים' אלא על 'כלי שחמט' שהוריד מהלוח.

אפגניסטן טאליבן הנסיך הארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד