י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בכנס ייחודי בהשתתפות בכירי היועצים החרדים

בית החולים "הרצליה מדיקל סנטר" השיק את ערוץ הקשר הישיר עם יועצי הרפואה

מנכ"ל בית החולים מר דני אנגל: "המטרה שלנו שתוכלו לסייע לפונים" | המנהל הרפואי ד"ר אריק סיטון: "בקרוב יהיה לכל מטופל מנהל רפואי אישי" | ד"ר עבד דראושה הציג את המסלול המהיר לאבחון וטיפול באבנים | ד"ר יורי פייסחוביץ חשף את המילה האחרונה ברובוטיקה הניתוחית

בית החולים "הרצליה מדיקל סנטר" השיק את ערוץ הקשר הישיר עם יועצי הרפואה
כנס יועצי הרפואה צילום: באדיבות המצלם

עשרות יועצי רפואה, מצמרת עולם הייעוץ הרפואי החרדי, השתתפו בכנס ייחודי ביוזמת בית החולים "הרצליה מדיקל סנטר", שנערך במלון "השרון" הסמוך לבית החולים במהלכו הושק ערוץ הקשר הישיר בין הנהלת בית החולים ומומחי הרפואה ליועצי הרפואה המנהלים ממשק ישיר עם המגזר החרדי לאורך כל השנה.

את הכנס פתח מנכ"ל בית החולים, מר דני אנגל, שציין כי המטרה בכנס בפרט ובשיתוף הפעולה בכלל היא שהיועצים ידעו איך לסייע לפונים בשירותים שבית החולים מעניק. "יש רק שני בתי חולים פרטיים עם טיפול נמרץ, אנחנו אחד מהם" הסביר מר אנגל על ייחודיותו המקצועית והאיכות הרפואית הגבוהה של בית החולים כאשר הוא מביא לדוגמא את המספר חסר התקדים של החלפות מפרק המתבצעים ב"הרצליה מדיקל סנטר" בשנה, כמו כן ציין את היותו של בית החולים מוביל בתחום החדשני של רובוטיקה ניתוחית.

מר אנגל התייחס לנושא הפיננסי המטריד רבים החושבים כי רק בכירים במשק ובציבוריות הישראלית יכולים להרשות לעצמם טיפול ואשפוז ב"הרצליה מדיקל סנטר" וציין כי לא מעט שירותים ניתנים גם במסלול של רפואה ציבורית ללא השתתפות עצמית כמו כל בתי החולים הציבוריים ורבים אחרים ניתנים בהשתתפות עצמית נמוכה למבוטחים בביטוחים המשלימים של קופות החולים ובביטוחי הבריאות הפרטיים. עוד ציין המנכ"ל את ההון האנושי המעולה והמקצועי הכולל מגוון רחב מאוד של רופאים שהם, כל אחד בתחומו הוא, מנהלי מחלקות של אותם תחומים מרוב בתי החולים בארץ, כאשר הם אלו שמבצעים את הפעולות בבית החולים בהרצליה.

את ההרצאה המקצועית הראשונה העניק ד"ר עבד דראושה, מומחה לכירורגיה ואורולוגיה המחזיק בניסיון קליני במאות ניתוחים אנדוסקופים, שהציג את השירות האנדו-אורולוגי המהיר בישראל. עם מצגת ברורה הציג ד"ר דראושה את המסלול שעובר המטופל משלב האבחון של אבני כליה ועד הטיפול וסיום ההחלמה כאשר המטופל לא יוצא מבית החולים לאורך כל הדרך ותוך זמן קצר ביותר מסיים את ההליך כולו.

ד"ר אריק סיטון, המנהל הרפואי של בית החולים, חשף בפני היועצים את מקצוע העתיד בעולם הרפואה: מנהל מקרה רפואי. ד"ר סיטון סקר את השלבים והתחנות השונות של מטופל במחלה קשה והציג את האתגרים עמם הוא מתמודד בהיבטים רפואיים ובהיבט של זכויות מהמדינה ומפוליסות ביטוח. "המקצוע החדש שאנחנו בונים הוא לבנות מנהל שלוקח את המטופל ביד לאורך כל התחנות הטיפוליות כשהוא מחויב לדעת על בוריו את החיבור בין עולם הבריאות לעולם הזכויות. בעתיד נגיע למצב שלא יעלה על הדעת שמטופל יסתובב ללא "מנהל רפואי" שינהל אותו הן בפן הרפואי והן בפן הביטוחי עד להחלמה המלאה".

ד"ר יורי פייסחוביץ, מנהל מחלקת לב-חזה במרכז הרפואי 'בילינסון', נשא את הרצאת הסיום המקצועית והציג בפני היועצים מצגת מושקעת המפרטת את ההתקדמות הבלתי תיאמן של עולם הניתוחים הרובוטיים כאשר הוא מדגים בפניהם בצורה חיה איך נראה ניתוח רובוטי בריאה בזמן אמת, התהליכים השונים והפעולות הננקטות כדי להבטיח הליך מהיר, נקי וכזה שיבטיח את התוצאה הרצויה בפרק הזמן הקצר ביותר עם השיטות החדשניות והמתקדמות ביותר בתחום. היועצים נפעמו מהמראה וציינו כי עד לפני שנים ספורות כדי לעבור ניתוח מתקדם שכזה נדרש היה המטופל לטוס לחו"ל והנה כיום הדברים הללו נעשים פה בהרצליה.

עם סיום הכנס התפזרו היועצים כשהם מודים להנהלת בית החולים על הידע הרב שרכשו ביום זה שיבוא להם לשימוש מיידי להצלת חיים, על ההיענות הקבועה ושימור הקשר המתמיד עם המגזר החרדי ואנשי הקשר מטעמו וציינו שוב בהתפעלות על החידושים והרמה הרפואית והמקצועית של בית החולים שמהווה את חוד החנית ברפואה הפרטית בישראל.

ייעוץ רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד