כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הדו"ח חושף

הכישלון של ישראל בצמצום מותם של ילדים בתאונות דרכים

בשינוי מספר הילדים ההרוגים מתאונות דרכים במהלך העשור האחרון 2021-2011 ניצבת ישראל במקום הרביעי והגרוע (מקום 26 מתוך 29) | מדינות אירופה הצליחו להוריד את מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים בשיעור ממוצע של 5% באותן שנים. ישראל לעומת זאת לא רשמה ירידה והמספר נשאר זהה

תאונת דרכים. אילוסטרציה
תאונת דרכים. אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה

דו"ח חדש (ספטמבר 2022) של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) חושף את גודל הכישלון של מדינת ישראל בצמצום מותם של ילדים בתאונות דרכים. 

בשינוי מספר הילדים ההרוגים מתאונות דרכים במהלך העשור האחרון 2021-2011 ניצבת ישראל במקום הרביעי והגרוע (מקום 26 מתוך 29). 

למעשה, מדינות אירופה הצליחו להוריד את מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים בשיעור ממוצע של 5% באותן שנים. ישראל לעומת זאת לא רשמה ירידה והמספר נשאר זהה. רק צ'כיה (עליה של 1%) ובולגריה (עליה של 4%) הציגו נתונים גרועים יותר מישראל. 

שוויץ (ירידה של 16%), נורבגיה (ירידה של 15%) וליטא (ירידה של 11%) הן המדינות שהציגו את התקדמות הטובה והגדולה ביותר בצמצום מספר הילדים ההרוגים מתאונות דרכים.

מהדו"ח החדש עולה כי ישראל ניצבת במקום השני והגרוע בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מכלל הסיבות למותם של ילדים (מקום 31- מתוך 32 מדינות). 

10% מכלל הילדים שמתו בישראל בשנים 2021-2019 מתו בתאונת דרכים. רק ליטא הציגה נתונים גרועים יותר מישראל (11%). נורבגיה (1% מהילדים ההרוגים בתאונות דרכים) נמצאת במקום הראשון והטוב ביותר, סלובקיה (4% מהילדים הרוגים בתאונות דרכים) ושבדיה (4% מהילדים הרוגים בתאונות דרכים) נמצאות במקום השני והשלישי הטובים בהתאמה.

גם כאשר משווים את מספר הילדים ההרוגים מתאונות דרכים למיליון ילדים באוכלוסייה, ישראל משתרכת מאחורי כמעט כל מדינות אירופה – מקום 28 מתוך 32 מדינות אירופה. 12

ילדים נהרגים בישראל בתאונות דרכים לכל מיליון ילדים, כמעט פי שניים יותר מאשר הממוצע במדינות אירופה שנאמד בשבעה ילדים הרוגים בתאונות דרכים לכל מיליון ילדים. 

רק רומניה (21 ילדים הרוגים לכל מיליון ילדים), בולגריה (18 ילדים הרוגים לכל מיליון ילדים), קרואטיה (13 ילדים הרוגים לכל מיליון ילדים) וליטא (13 ילדים הרוגים למיליון ילדים) הציגו נתונים גרועים יותר מישראל. 

נורבגיה (שני ילדים הרוגים למיליון ילדים), קפריסין (שני ילדים הרוגים למיליון ילדים) ושבדיה (שלושה ילדים הרוגים למיליון ילדים) הן המדינות המובילות בבטיחות הילדים.

במועצה האירופית לבטיחות בדרכים בחנו את השינוי הממוצע שביצעה כל מדינה בצמצום מספרם של הילדים הפצועים קשה בתאונות דרכים בשנים 2021-2019. ישראל ניצבת במקום השלישי והגרוע כאשר מדינות אירופה הורידו את הילדים הפצועים קשה בתאונות דרכים בשיעור ממוצע של 4% ואילו בישראל הוא עלה באותן שנים בשיעור של 1% (מקום 26 מתוך 28 מדינות).

 

 

תאונות דרכים הרוגים ישראל אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד