י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בשם המנדט מהציבור

עימות פומבי בין נתניהו לגנץ: "אם תמשיך - האחריות תהיה עליך"

נתניהו שב הערב והצהיר בפומבי: "אנחנו לא נבהלים מהקמפיין התקשורתי החד-צדדי נגדנו, ואנחנו לא נרתעים אל מול ההסתה שמשתוללת נגדנו" | גנץ הגיב לו: "אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך – האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך"

עימות פומבי בין נתניהו לגנץ: "אם תמשיך - האחריות תהיה עליך"
בני גנץ ובנימין נתניהו במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב למתקפות האופוזיציה ולהפגנות נגד ממשלתו השישית וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "קיבלנו מנדט ברור מהציבור כדי לבצע את מה שהבטחנו בבחירות - וכך נעשה. זאת מהות הדמוקרטיה – זה מימוש רצון הבוחר. אנחנו לא נבהלים מהקמפיין התקשורתי החד-צדדי נגדנו, ואנחנו לא נרתעים אל מול ההסתה שמשתוללת נגדנו". דברים שאמר גם בישיבת סיעת הליכוד מוקדם יותר היום.

ח"כ בני גנץ הגיב לו וכתב: "לא קיבלת מנדט להרוס את הדמוקרטיה. לא קיבלת מנדט להרוס את שלטון החוק". והזהיר, "אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך – האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך".

מוקדם יותר בישיבת הסיעה, התייחס נתניהו להסתה החמורה נגד שר המשפטים יריב לוין ואמר: "אנחנו מגנים בתקיפות את החרפה שבשתיקת האופוזיציה ומערכת אכיפת החוק- אל מול מפגן השנאה שמציג את שר המשפטים כקצין ss, ומשווה את ממשלת ישראל לרייך ה-3".

לסיום הבהיר, "עומדים מאחורינו למעלה מ- 2 מיליון אזרחים ו- 64 מנדטים, בשליחותם אנו פועלים".

בפתח ישיבת סיעת 'המחנה הממלכתי' תקף יו"ר המפלגה בני גנץ את ראש הממשלה נתניהו והאשים כי "ראש הממשלה נתניהו לא רוצה מערכת משפט מאוזנת – הוא רוצה אותה במצב מאוזן. זה ברור שהוא רוצה לנצל רוב רגעי – ולהצית מאבק ושנאה בין השבטים בחברה הישראלי".

"זה ברור שהוא ושותפיו החליטו להשמיד את האיזונים, לשרוף את הבלמים, ולסחוט את דוושת הגז בדהרה לעבר התהום", תקף גנץ והודיע כי "אם לא נגיע להסכמות – נתניהו ושותפיו יאבדו מהלגיטימציה שלהם ברוב חלקי החברה הישראלית – גם בקרב רוב בוחרי הליכוד. אם לא יהיו הסכמות – אנחנו נהיה ברחובות".

בדבריו קרא גנץ לציבור הליברלי בימין "לצאת ולהרעיד המדינה". הוא קרא גם לבחרי הכנסת מהליכוד שלטענתו מתנגדים לרפורמה, להשמיע את קולם. גם לנתניהו הוא פנה בדבריו: "אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך – האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך".

 

בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד