י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חורף חם

התוכנית של פוטין לסחוט את אירופה - סוכלה

התוכנית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסחוט את אירופה באנרגיה, סוכלה על ידי החורף החם. אנליסטים צופים שכמויות הגז הטבעי העודפות של אירופה עשויות להספיק כדי לאפשר לאירופה לעמוד במשבר פוטנציאלי

התוכנית של פוטין לסחוט את אירופה - סוכלה
צינורות גז אילוסטרציה צילום: Pixabay

תוכניתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להקפיא את מדינות אירופה שהתנגדו למלחמתו באוקראינה נכשלה על רקע חורף יחסית חם ביבשת. טמפרטורות נמוכות אך לא נמוכות מדי. בפורטוגל וצפון ספרד ועד סקנדינביה, האזור הבלטי ויוגוסלביה, שללו את הצורך של האירופאים לצרוך מאגרי אנרגיה כדי לחמם את בתיהם.

התוצאה הותירה את מאגרי הגז של היבשת כמעט מלאים לאחר שממשלות אירופה כבר עודדו את אזרחיהן לחסוך בשימוש באנרגיה מחשש לטמפרטורות קרות יותר, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

הסגרים הארוכים בסין שרק הסתיימו השבוע הצליחו להפחית את התחרות על משאבי האנרגיה, והוריד מעט את הלחצים על אירופה. שילוב הגורמים גרם לקובעי המדיניות האירופים לנשום לרווחה.

"הסכנה של התמוטטות כלכלית מוחלטת, התמוטטות ליבה של התעשייה האירופית, נמנעה - עד כמה שאנו יכולים לראות", צוטט שר הכלכלה הגרמני רוברט האבק במהלך ביקור לאחרונה בנורבגיה.

אנליסטים צופים שכמויות הגז הטבעי העודפות של אירופה עשויות להספיק כדי לאפשר לאירופה לעמוד במשבר פוטנציאלי בחורף הזה וגם במשבר הבא. לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר האחרון, הקרמלין סיפק כ-40% מהגז הטבעי של אירופה, רובו באמצעות צינור.

אבל הפלישה גרמה לממשלות המערב להטיל סנקציות על רוסיה תוך נסיונות להיגמל ממקורות אנרגיה רוסיים. האיחוד האירופי עצר את יבוא הפחם הרוסי והנפט הגולמי בזמן שאספקת הגז ירדה באופן חד.

ללא גז טבעי רוסי, האיחוד האירופי פנה במקום זאת לנורבגיה, קטאר, ארה"ב וספקים אחרים. נורבגיה החליפה כעת את רוסיה כספקית הגז הטבעי הגדולה בגרמניה.

גז אירופה ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד