כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי שנמלט

סאליבן: ארה"ב לא קיבלה בקשה להסגיר את הנשיא לשעבר

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר כי ארה"ב לא קיבלה בקשה רשמית מברזיל להסגיר את הנשיא לשעבר. בולסונארו שנמלט לארה"ב יומיים לפני שפג תוקפה של כהונתו וחסינותו הנשיאותית מהעמדה לדין, נמצא כעת בפלורידה

סאליבן: ארה"ב לא קיבלה בקשה להסגיר את הנשיא לשעבר
בולסונארו עם אלפי תומכיו צילום: צילום מסך

ארה"ב לא קיבלה בקשה להסגיר את הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו הברזילאי. בולסונארו נמלט לארה"ב יומיים לפני שפג תוקפו של כהונתו וחסינות הנשיאותית מהעמדה לדין. לאחר שחזר על טענות שווא על הונאת בחירות מול הנשיא הנבחר לולה דה סילבה. בזמן שאלפי נאמניו פשטו על הקונגרס, בית המשפט העליון והארמון הנשיאותי של ברזיל בולסונארו היה בפרברי אורלנדו אצל חברו חוסה אלדו, שם הוא חי חיים שקטים, וקונה בחנות מכולת מקומית ואוכל בחנות לממכר מזון מהיר כאחד האדם.

הנשיא לשעבר אוכל בחנות לממכר מזון מהיר

חלק מהדמוקרטים בבית הנבחרים האמריקאי קראו לממשל ביידן להסגיר את הנשיא לשעבר בן ה-67 לברזיל, שם הוא נמצא תחת חקירה לגבי לפחות ארבע עבירות פליליות, כולל הפצת שקרים לגבי תוצאות הבחירות.

החקירות נגד בולסונארו שהואשם גם במעילה וטיפול לא נכון במגיפת הקורונה שהביא למותם של 695,000 ברזילאים מנוהלות על ידי שופט בית המשפט העליון, אלכסנדר דה מוראס.

מומחים משפטיים אמרו שלא יהיה סביר שמוראס יחתום על צו מעצר נגד בולסונארו בזמן שהוא בגלות עצמית. סטטוס הויזה של המנהיג לשעבר לא היה ברור, וארה"ב לא קיבלה "בקשה רשמית" מברזיל להסגירו, כך אמר אתמול (שני) היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן לסוכנות הידיעות בלומברג.

ז'איר בולסונרו נשיא ברזיל פלורידה ג׳ייק סאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד