כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מעצרים המוניים בברזיל

1500 מפגינים נעצרו לאחר מהומות אנטי דמוקרטיות

מספר רב של אנשים נעצרו אתמול ושלשום לאחר שתומכיו של ז'איר בולסונארו, נשיא הימין לשעבר של ברזיל, הסתערו על בניינים רשמיים בבירה כדי למחות על מה שהם מאמינים כי מדובר בבחירות גנובות

1500 מפגינים נעצרו לאחר מהומות אנטי דמוקרטיות
מפגינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לפחות 1,500 מפגינים נעצרו בעקבות ההסתערות על בנייני ממשל בבירה של ברזיל, כך אמר אתמול דובר המשטרה האזרחית, הרשויות החלו לפרק את עיר האוהלים שבה שהו תומכיו של ז'איר בולסונארו, נשיא הימין לשעבר מאז שהפסיד בבחירות באוקטובר האחרון.

המעצרים התרחשו יממה לאחר אחת ההתקפות הקשות ביותר על הדמוקרטיה במדינה ב-38 השנים שחלפו מאז תום הדיקטטורה הצבאית. אלפי תומכי בולסונארו פרצו ביום ראשון לבנייני ממשלה בבירה ברזיליה כדי למחות על מה שהם טוענים כי מדובר בבחירות גנובות.

צמרת הממשל של ברזיל קיימו פגישה אתמול בארמון הנשיאות, כאשר עובדי תחזוקה החלו לנקות ולתקן את הנזקים מהמהומה ביום ראשון. דוברת של הנשיא לולה אמרה לעיתונאים כי משרדו של הנשיא לא נפגי כיוון שהפורעים לא יכלו לפרוץ אליו. הנשיא גם קיים פגישות עם מפקדי הכוחות המזוינים ושר הביטחון.

בהצהרה רשמית ב"הגנה על השלום והדמוקרטיה", ארבעת ראשי הסמכויות החוקתיות של ברזיל, הנשיא לולה, יו"ר בית הנבחרים ארתור לירה, השופטת הראשית רוזה ובר בבית המשפט העליון, וונציאנו ויטל דו רגו, סגן נשיא הסנאט, נאמר "ההתפרעויות של יום ראשון מעשי טרור". הם אמרו שהם ינקטו צעדים משפטיים בתגובה וקראו למדינה לחזור ל"נורמליות".

הנשיא ביידן פרסם הצהרה משותפת על המצב בברזיל עם הנשיא אנדרס מנואל לופז אוברדור ממקסיקו וראש הממשלה ג'סטין טרודו מקנדה, כי מדינותיהם "מגנות את ההתקפות על הדמוקרטיה של ברזיל" ותומכים ב"העברת השלטון בדרכי שלום". הם הוסיפו: "אנו עומדים לצד ברזיל כשהיא שומרת על המוסדות הדמוקרטיים שלה".

ה'ניו יורק טיימס' דיווח, כי לפחות שמונה עיתונאים הותקפו או נשדדו על ידי תומכיו של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו ביום ראשון האחרון, לפי איגוד העיתונאים, צלמי עיתונות מעיתונים ברזילאים וסוכנויות בינלאומיות היו הקורבנות העיקריים. לפחות לחמישה נשבר או נגנב הציוד שלהם. כתב מגזין "ניו יורקר" הותקף בזמן שסיקר את המהומה. פדרו לדירה, צלם של פולה דה סאו פאולו, העיתון הגדול בברזיל, הותקף אף הוא. "הם הרסו את הציוד שלי; הם הכו אותי, אבל אני בסדר", אמר.

דמוקרטיה ברזיל נשיא ברזיל לולה דה סילבה ז'איר בולסונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד