ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לא דומה לטראמפ

מסמכים מסווגים נמצאו במשרדו הקודם של ביידן

משרד המשפטים בודק מסמכים מסווגים שנמצאו במשרדו הקודם של הנשיא ביידן | אדם שמכיר את החקירה אמר שנמצאו כ-10 מסמכים | המקרה כנראה יגרור השוואות למאר-א-לאגו אצל טראמפ, אבל נראה שהסיפור שונה לגמרי

אילוסטרציה
אילוסטרציה

משרד המשפטים פתח בחקירה לאחר גילוי מסמכים מסווגים במרכז ביידן לדיפלומטיה, מכון במרכז העיר וושינגטון די.סי., הנשיא ג'ו ביידן השתמש במקום כסגן נשיא של הנשיא לשעבר ברק אובמה, כך לפי אנשים שמכירים את הנושא.

הבית הלבן אישר את החקירה המתמשכת ואמר כי הוא משתף פעולה עם משרד המשפטים והעביר במהירות את המסמכים למינהל הארכיונים והרישומים הלאומיים - הסוכנות שהופקדה על הטיפול במסמכים הנשיאותיים. "נמצאו כ-10 מסמכים", אמר אדם אחד שמכיר את החקירה, שדיבר בעילום שם מכיוון שלא מורשים לדבר על כך בפומבי. החקירה דווחה לראשונה ברשת CBS.

"הבית הלבן משתף פעולה עם הארכיון הלאומי ומשרד המשפטים בנוגע לגילוי של מה שנראה כרישומי ממשל אובמה-ביידן, כולל מספר קטן של מסמכים עם סימנים מסווגים", אמר ריצ'רד סאובר, היועץ המיוחד של הנשיא ביידן. בהצהרה.

המסמכים נמצאו במרכז ביידן בתחילת נובמבר האחרון, זמן לא רב לפני שהתובע הכללי, מריק גרלנד, פנה ליועץ מיוחד, ג'ק סמית', כדי לפקח על החקירה הפלילית של הסוכנות לגבי הטיפול האפשרי של טראמפ במאות מסמכים מסווגים שנלקחו למאר-א-לאגו בפלורידה לאחר סיום כהונתו. גורמים רשמיים אמרו כי חקירת טראמפ נוגעת לא רק לטיפול לא נכון בסודות ממשלתיים, אלא לשיבוש אפשרי של הליכי משפט או להשמדת רשומות.

הוושינגטון פוסט מדווח, כי בעוד שלמקרה של ביידן יהיו הדים ברורים לחקירת טראמפ, הפרטים שסיפק עורך דינו של ביידן ביום שני מצביעים על הבדלים עיקריים שיכולים להשפיע במידה רבה אם מסמכי ביידן יהפכו לעניין פלילי.

סאובר אמר כי מסמכי ביידן התגלו על ידי עורכי הדין של הנשיא והועברו מרצונם לרשויות. לשם השוואה, במקרה של טראמפ, פקידי ממשל לחצו להחזיר חומר, ואז הוגש ללשכתו של טראמפ זימון מטעם חבר מושבעים גדול שדרש את החזרתם. לאחר שעורכי הדין של טראמפ מסרו 38 מסמכים מסווגים בתגובה לזימון, בחיפוש של ה-FBI נמצאו יותר מ-100 מסמכים מסווגים נוספים שלא הועברו לרשויות.

 

 

 

 

דונלד טראמפ ג'ו ביידן מסמכים מסווגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד