כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אחרי הסנקציות

חשש במערכת הביטחון: הפלסטינים יבטלו את התיאום הביטחוני

במערכת הביטחון חוששים שהרשות הפלסטינית תקבל החלטה לבטל או לצמצם את התיאום הביטחוני עם ישראל. המשך התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית נתפס ע"י מערכת הביטחון כחיוני להמשך שמירת הגזרה הפלסטינית בצורה שקטה, למרות היעדר משילות בחלק מהאזורים

חשש במערכת הביטחון: הפלסטינים יבטלו את התיאום הביטחוני
אבו מאזן ובכירי הרשות צילום: Flash90

במערכת הביטחון חוששים שהרשות הפלסטינית תקבל החלטה לבטל או לצמצם את התיאום הביטחוני עם ישראל בעקבות הסנקציות שהוטלו עליה לאחרונה, כך דווח בכאן חדשות. גורם ביטחוני אמר: "ביטול התיאום הביטחוני לפני כשנה וחצי בעקבות תכנית המאה גרמה להעמקת התיאום בין החמאס והג’יהאד האסלאמי והשפעתם בשטחי איו"ש הלכה וגדלה".

המשך התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית נתפס על ידי מערכת הביטחון כחיוני, למרות שכיום הרשות סובלת מהיעדר משילות בחלק מאזורי יהודה ושומרון בעיקר בחלק הצפוני של האזור, בג'נין ובשכם. עם זאת, בתנאים הנוכחים, קיומה של הרשות הפלסטינית תורם רבות ליציבות ומונע מצב של כאוס.

בעבר, עמדת מערכת הביטחון הייתה נגד הקפאת כספים של הרשות הפלסטינית ופגיעה בכלכלה בשטחי יהודה ושומרון. גורם ביטחוני ציין כי נכון להיום התופעה שבה מנגנוני הביטחון עסקו בפעילות הטרור הייתה יחסית שולית. ובשל המצב הרעוע והעובדה שגם כך הרשות הפלסטינית משלמת רק 80% משכר עובדיה, יש חשש כעת שעובדים נוספים לא יקבלו את שכרם המלא והטרור יגבר.

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה הזהיר כי אם צעדי הקפאת הכספים והסנקציות הכלכליות יימשכו הרשות הפלסטינית עלולה למצוא את עצמה בסכנת קריסה.

הרשות הפלסטינית סנקציות מערכת הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד