כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תפילת רבים בהיכל הישיבה

מסך פרסום ענק מסעיר את הישיבה בגבעה; חשש ממהומות

המאבק שלא תרצו לפספס: מסך פרסומות באמצעות לדים הוקם בגבול בני ברק - רמת גן. המסך מציג פרסומות שחץ המפריעות לתלמידי ישיבת סלבודקה ולשכנים באזור. 'בחדרי חרדים' חושף את המלחמה שמנהלים בימים אלו מול לשכות חברי הכנסת ואישי ציבור במטרה לפעול בעניין

מסך פרסום ענק מסעיר את הישיבה בגבעה; חשש ממהומות
מסך הפרסום החדש שהוצב בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

בחודש האחרון החל לפעול שלט חוצות דיגיטלי ענק שהוצב בגודל של כמעט בניין, בצומת המרכזית של רחוב בן גוריון וז'בוטינסקי הנמצא בתחומי העיר רמת גן, מול העיר בני ברק.

השלט הוצב מול בנייני העיר בני ברק ברחוב בן גוריון והאזור, השלט מאיר בעוצמה של מסכי לדים ואף נצפה מרחוק למקומות הגבוהים בעיר בני ברק עיר התורה והחסידות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שסובלים ממסך הלדים האלקטרוני, הם תלמידי ישיבת סלבודקה אשר ממוקמת על גבעת רוקח, הממוקמת לא הרחק משם, ומחלונות הפנימייה רואים את המסך בעיקר בלילות. כאשר על גביו מופיעות פרסומות שבלשון המעטה הם לא לרוח ישראל סבא ובוודאי שלא תואמות את צביון בני הישיבה.

המסך עם פרסומים שאינם לרוח התורה

סוגיא זו מדירה שינה מעיניהם של ראשי הישיבה, שאף פנו בימים האחרונים ללשכות חברי הכנסת במטרה למצוא פתרון לפרצה ולגזירה החדשה לצד אישי חינוך ועסקנים רבים שגויסו לנושא ומנסים למצוא דרך ופתרון.

כמו כן אף נפתח נסיון הידברות מול ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן שינסה להועיל ולעזור בנושא. אך לפי דיווחים שונים עיריית רמת גן לא ממהרת לעזור ולסייע בנושא.

הצעה נוספת שעלתה היא לגייס גבירים שונים שירכשו את שטחי הפרסום בשלט לאורך כל היום, אך החשש הכבד זה שבעלי החברה יתחילו לסחור במחיר הפרסום וזה עלול להגיע לסכומים גדולים.

בימים האחרונים קיימו בישיבה תפילת רבים וצעקה להקב"ה לביטול הגזירה, תפילה שנערכה לאחר סדר ג' בהיכל הישיבה.

השלט בלילה כפי שנראה מגבעת ישיבת סלבודקה

גם בקרב תושבי המקום נשמעו תלונות בנושא, חבר מועצת העיר מיכאל קקון, ראש אגף תשתיות ופיתוח בעיריית בני ברק התייחס השבוע לדבר בראיון בקו הסקופים וספר: "מגיעים אליי תלונות גם מתושבים בעומק ב"ב שמתגוררים בקומות גבוהות, נתקלים גם הם בפרסומות השחץ ונאלצים לסגור חלונות".

לדבריו: "אנחנו מנסים להגיע להבנות עם עיריית ר"ג והחברה המפעילה בצורה מכובדת אבל ברור לכולם שהציבור שלנו לא ישתוק על כך".

תושב ברחוב סמוך סיפר ל'בחדרי חרדים': "מהרגע הראשון שראיתי את מסך הלדים שהוקם הבנתי שהולכת להיות כאן בעיה, ואף אחד לא פעל בנידון, נקווה שימצא פתרון ולא נגיע למהומות שיווצרו בעקבות כך". 

ישיבת סלבודקה שלט פרסום מסך אלקטרוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד