כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מחזק את הקשר

שר החוץ אלי כהן בבליץ שיחות עם מקביליו בעולם

ביומיים האחרונים קיים שר החוץ אלי כהן שורה של שיחות עם שרי החוץ של בריטניה, גרמניה, אוסטריה, הולנד ואסטוניה. בהמשך השבוע צפויים לשר החוץ כהן שיחות ומפגשים נוספים

שר החוץ אלי כהן בבליץ שיחות עם מקביליו בעולם
השר אלי כהן צילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן קיים ביומיים האחרונים שורה של שיחות עם שרי החוץ של בריטניה, גרמניה, אוסטריה, הולנד ואסטוניה.

במהלך שיחתו עם שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי, הודה השר כהן על התנגדות בריטניה להצעת ההחלטה הפלסטינית בעצרת הכללית בנושא בית הדין הבינלאומי בהאג. בנוסף, שר החוץ קלברלי נענה להזמנת שר החוץ כהן לביקור בישראל כבר בחודש הבא, במטרה להמשיך ולקדם את היחסים בין שתי המדינות.

מוקדם יותר היום (שלישי) שוחח השר כהן גם עם עמיתו האוסטרי אלכסנדר שלאנברג. השרים שוחחו על רצונם המשותף להרחיב את הסכמי אברהם ועל ההזדמנויות במהלך זה. בשיחה דיברו השרים על דרכים לחיזוק הקשר הטוב בין המדינות ובין העמים בישראל ובאוסטריה.

בשיחה עם שר החוץ ההולנדי הופקה הקסטרה, שהתקיימה הבוקר (שלישי) דנו השרים בדרכים לחיזוק הקשר בין המדינות, בעיקר בתחומי המסחר, תרבות, חדשנות ומדע.

בתוך כך, אמש שוחח שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. השרים דנו ביחסים יוצאי הדופן בין ישראל לגרמניה המבוססים על זיכרון השואה ועל אינספור תחומי שיתוף פעולה. שר החוץ הדגיש במהלך השיחה כי ישראל רואה בגרמניה שותפה אסטרטגית מובילה.

בנוסף, שוחח אתמול השר כהן גם עם שר החוץ האסטוני, אורמאס רינסאלו. השניים הדגישו את היחסים הבילטרליים החמים בין המדינות, שציינו בשנה שעברה 30 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים ביניהן.

מלשכת השר כהן נמסר כי, "בהמשך השבוע צפויים לשר החוץ כהן שיחות ומפגשים נוספים".

אלי כהן משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד