י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות רפורמת לוין

בן גביר סיכם: מקום נוסף במינוי שופטים או נציג במינוי דיינים

במסגרת הסיכומים הקואליציוניים, ב'עוצמה יהודית' הגיעו לסיכום עם הליכוד כי במידה והוועדה למינוי שופטים תורחב - הם יקבלו נציג נוסף, או לחלופין מקום על חשבון הקואליציה בוועדה למינוי דיינים • בהמשך יסכמו באופן סופי באיזו ועדה יקבלו כוח, לאחר הפרסום הרשמי של רפורמת לוין

בן גביר סיכם: מקום נוסף במינוי שופטים או נציג במינוי דיינים
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רפורמת שר המשפטים יריב לוין במערכת המשפט, שמעוררת סערה וביקורת בקרב האופוזיציה, צפויה להשפיע גם חלוקת הכוחות בתוך הקואליציה בוועדות למינויי שופטים ודיינים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיכם עם הליכוד כי אם מספר נציגי הקואליציה בוועדה למינוי שופטים יורחב, כפי שאכן מתכנן לוין, הוא יקבל מקום נוסף לחבר מפלגתו, בנוסף למקום שמובטח לו.

לחלופין, 'עוצמה יהודית' תקבל נציג בוועדה למינוי דיינים, ששם בינתיים אין לה נציגות, על חשבון הקואליציה. זאת בעוד יתר המפלגות הדתיות: 'יהדות התורה', 'הציונות הדתית' וש"ס קיבלו מקום. טרם סוכם סופי באיזו ועדה יקבל בן גביר מקום, ויחכו להשלמת הרפורמה.

לפי התוכנית של לוין, הועדה למינוי שופטים תשנה את פניה - כך שלנציגי הקואליציה יהיה רוב למינוי השופטים. הוועדה תורחב כך שיתווסף עוד נציג של הקואליציה בכנסת ועוד נציג בממשלה, יחד עם 2 נציגים מטעם שר המשפטים על חשבון נציגי לשכת עו"ד.

איתמר בן גביר הוועדה למינוי דיינים ועדה לבחירת שופטים יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד