כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
זעם בציבור הפלסטיני

במטרה לפזר את מוקדי הכוח: עשרות אסירים ביטחוניים הוגלו

שבעים אסירים הועברו אתמול מכלא הדרים על ידי שירות בתי הסוהר לכלא נפחא בדרום. הצעד בוצע בעקבות פסיקה של בג"צ, שבה נקבע כי המדינה חייבת להגדיל את השטח המוקצה לכל אסיר 

במטרה לפזר את מוקדי הכוח: עשרות אסירים ביטחוניים הוגלו
flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצהיר טרם כניסתו לתפקיד, כי הוא מתכנן להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל. אתמול (שני) הצעד הראשון בתוכנית בוצע, למרות שהיא תוכננה על ידי הממשלה הקודמת. התוכנית החדשה כבר גוררת סערה גדולה הרשות הפלסטינית, כך דווח ב'כאן 11'.

שבעים אסירים הועברו אתמול מכלא הדרים על ידי שירות בתי הסוהר לכלא נפחא בדרום. אחד מהאסירים שהועבר הוא המחבל מרואן ברגותי. מדובר בהעברה קבועה ולא זמנית, כלומר לפרק זמן ארוך יחסית. ומעבר לכך אף מדובר בשינוי דרמטי בתנאים ובאורח החיים שלהם.

באופן רשמי, הצעד בוצע בעקבות פסיקה של בג"צ מלפני כמה שנים, שבה נקבע כי המדינה חייבת להגדיל את השטח המוקצה לכל אסיר משלושה מטרים רבועים לארבעה וחצי מטרים רבועים. עם קבלת ההחלטה החל שירות בתי הסוהר בשיפוצים והרחבות של בתי הכלא, ובמסגרתה האגף הביטחוני של כלא הדרים נסגר ומעתה ישמש אסירים פלילים.

עם זאת, מתחת לפני השטח המטרה היא פיזור מוקדי הכוח של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, כדי להביא להחלשתם – וזה בעצם מה שמעורר את זעמם של האסירים הביטחוניים והציבור הפלסטיני.

מזכ"ל אש"פ חוסיין א-שייח, הגיב לצעד הישראלי ואמר כי "ההחלטה להעביר את ברגותי ויתר האסירים מכלא הדרים לנפחא, מגיעה במסגרת קמפיין מאורגן נגד האסירים שאותו יוזם איתמר בן גביר, אשר כבר הודיע על כוונתו לנקוט בצעדים נוקשים נגד האסירים הפלסטינים".

שירות בתי הסוהר איתמר בן גביר אסירים ביטחוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד