א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
שוד אנטישמי

חנות הגלידה הכשרה נשדדה וחלונותיה נופצו

אלמוני שבר חלונות בחנות גלידה כשרה בלוס אנג'לס, ונמלט לאחר שגנב קופה רושמת שהכילה כ-200 דולר. בגלל שמצלמות הטלוויזיה במעגל סגור הוסרו מהבניין לפני זמן רב מטעם הבעלים, לשוטרים אין קצת חוט

חנות הגלידה הכשרה נשדדה וחלונותיה נופצו
שוטרים בחנות הגלידה צילום: GoFundMe

חנות גלידה כשרה בשכונת ווסטווד בלוס אנג'לס נשדדה בראשון לינואר האחרון. אלמוני שבר חמישה חלונות ונמלט עם קופה רושמת שהכילה 200 דולרים בלבד. המטרה הייתה ככל הנראה שוד, אך ניתן היה להיכנס לחנות מבלי לשבור כמעט את כל החלונות, כך שהעובדה שהפושע בכל זאת החליט לשבור אותם מעידה על כך שגם מניע אנטישמי היה במעשיו.

האירוע התרחש בליל ה-1 בינואר. מאחר שמצלמות הטלוויזיה במעגל סגור הוסרו מהבניין לפני זמן רב מטעם הבעלים, לשוטרים אין תיעוד ממנו ניתן ללמוד מה בדיוק קרה, מה שמקשה מאוד על החיפוש אחר העבריין, כך דווחה התקשורת המקומית.

בעל החנות, יהודי בשם סטיבן ויניק, שהביע חוסר שביעות רצון מהיעדר מצלמות שיכולות לסייע בחיפוש אחר הגנב או אפילו למנוע פשע, אמר כי מאז 2005 הושחתה החנות שלו בפעם השלישית. הוא קיבל הודעה על הפריצה באמצעות הודעת טקסט ששלח לו חבר עם סדרת תמונות של החלונות המנופצים.

בתקשורת המקומית דווח, כי שלושה עסקים נוספים במרכז הקניות בבלוק עסקים בשדרות סנטה מוניקה נפרצו בחודשים האחרונים. ויניק אמר שאין לו מושג באיזו שעה פרץ הגנב בחנות שלו או כמה אנשים היו מעורבים, כי לדבריו בעל הבית תלש את מצלמות האבטחה ומעולם לא החליף אותן.

הוא מאמין שהמצלמות היו יכולות לספק מידע יקר ערך, או אולי אפילו להרתיע את הפושעים. ויניק, שפתח במסע גיוס כספים כדי לשלם 5,000 דולר עבור עלות החלונות החדשים כתב בעמוד GoFundMe שלו שהוא "רק מנסה להתקדם". הוא הוסיף: "התקופה הגרועה ביותר בשנה עבור חנות גלידה", אמר.

אך להפתעתו, הבעלים של קיבל טלפון מארמנדו צ'אבס, יצרן זכוכית בהתאמה אישית הממוקם בעיר זמן קצר לאחר שראה את החדשות בתקשורת המקומית, מטוב ליבו, צ'אבס נסע לחנות הגלידות ביום החופשי שלו ב-2 בינואר כדי לסייע לוויניק לנקות את הזכוכית המרוסקת ולבצע את המידות המדויקות הדרושות כדי להתקין חלונות חדשים לגמרי.

"אני מרגיש רע עבור וויניק כאן במקום הגלידה," אמר צ'אבס לפוקס 11. "יש לו עסק קטן כאן בשדרות סנטה מוניקה וזה קשה. זה מספיק קשה, אתה יודע, להתפרנס עכשיו, ואז הפורצים עושים יותר נזק ממה שהם שדדו".

צ'אבס לקח פסק זמן מהעבודה שלו כדי לזרז את תהליך השיפוץ. הוא עבד קשה כדי להכין את כל המידע הדרוש לשליחת הזמנת התיקון וויניק, לעומת זאת, עדיין נאלץ לבלות את הלילה במכוניתו כדי להבטיח שאיש לא ייכנס לחנות הגלידות לאחר שעות העבודה. הבעלים שכר אבטחה ב-2 בינואר כדי לשמור עד שהזכוכית תוחלף במלואה. "בסופו של יום, בין אם אני מאבד חלון אחד או חמישה חלונות, זה עדיין אסון", אמר וויניק. "אני עדיין לא מוגן".

אנטישמיות בארה"ב פריצה לוס אנג'לס גלידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד