י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עימות חריף בין הקואליציה לאופוזיציה

הקריאות נמשכות: "אם גנץ ולפיד לא יפסיקו עם השיסוי - הם יעצרו עם אזיקים"

ח"כ אלמוג כהן מגיב לסערה שעורר חברו ואומר: "אני חושב שהדברים נאמרו בעידנא דריתחא. עם זאת, אני אומר בצורה ברורה: האחריות על כתפיהם היא מאוד גדולה". לפיד מפרסם סרטון: "ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד" | גנץ: "נאבק בלי אלימות והסתה אך ללא מורא!"

הקריאות נמשכות: "אם גנץ ולפיד לא יפסיקו עם השיסוי - הם יעצרו עם אזיקים"
אלמוג כהן צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

העימות בין הקואליציה לאופוזיציה עולה שלב: שעות ספורות אחרי שחבר הכנסת צביקה פוגל, מעוצמה יהודית טען כי יש לעצור את ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בוגי יעלון ויאיר גולן לאחר שהאשים אותם ב"קריאה למלחמת אחים" ו"בבגידה במולדת", חבר מפלגתו אלמוג כהן התראיין לערוץ 13 והתייחס בהרחבה לסערה הציבורית סביב החוקים והרפורמות של הממשלה החדשה.

כהן אמר על דבריו של פוגל: "אני חושב שהדברים נאמרו בעידנא דריתחא. יחד עם זאת, אני אומר בצורה ברורה: האחריות על כתפיהם היא מאוד גדולה. יש להורות להם להפסיק עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובותיה של מדינת ישראל, ולהדגיש להם שאם לא יעשו כן - הם יעצרו עם אזיקים".

צביקה פוגל לצד אבי מעוז במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.
כזכור, מוקדם יותר היום ח"כ צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית, אמר בראיון ל'כאן חדשות' כי "יש לעצור את יאיר לפיד, בני גנץ, יאיר גולן ומשה (בוגי) יעלון". כאשר העילה למעצרם לדבריו, היא "בגידה במולדת".  

פוגל, שהתייחס לקריאות למרי אזרחי מצד אנשי האופוזיציה, אמר: "את הארבעה האלה צריך לעצור - הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע. הם לא מדברים על הפגנה, לא על דגלים ולא שום דבר אחר. הם מדברים עכשיו על מלחמה וקוראים למלחמה. אם הם היו קוראים להפגין, הייתי נותן להם את הזכות להפגין. אבל הם מתייחסים אליי כאויב. זו בגידה במולדת וזו עילה למעצר".

חברו למפלגה השר עמיחי אליהו גיבה את דבריו בחשבון הטוויטר שם כתב: "אני לא מבין איך כולנו לא צועקים את זעקת הכאב של חברי תא"ל במיל' ח"כ צביקה פוגל. יש מי שמעלה על סדר היום הציבורי מלחמת אחים (אהרון ברק, לפיד ועוד) יש מי שפורם את הבסיס האזרחי שמאחד אותנו וכולנו שותקים!".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הגיב בתקיפות לדברים ואמר: "ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד. בן גביר אומר שיפעילו מכתזיות נגד המפגינים שלנו, ח"כ פוגל אומר שצריך לעצור את בני גנץ ואותי ולזרוק אותנו לכלא על בגידה כי דיברנו נגד הממשלה ובבאר שבע מנסים לדרוס סטודנטים שלנו כי הם מפגינים ומשתמשים בזכותם לחופש הביטוי".

"אנחנו לא ניתן שיידרסו אותנו, אנחנו לא ניתן שיידרסו את המדינה האהובה שלנו", הוסיף לפיד.

גם יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ הגיב לדברים ואמר: "נתניהו, מדינת ישראל צריכה הסכמות רחבות ולא את המשך השיסוי, ההסתה והפלגנות. ‏הפעולות שלך המוכוונות למול הגנה על זכויות הפרט ומול היסודות הדמוקרטיים הבסיסיים - מחלחלות לפעולות בשטח. אני קורא לך לגנות את תקיפת המפגינים ואת ההתבטאויות הקשות ולפעול לאיחוי הקרעים בעם ולא לליבוי שלהם".

גנץ הוסיף: "אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית חשובה לו להמשיך להיאבק עליה בכל הדרכים החוקיות והדמוקרטיות. נעשה זאת בלי אלימות והסתה אך ללא מורא!".

אלמוג כהן יאיר לפיד בני גנץ הסתה צביקה פוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד