ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ברחבי העולם

חמישה מיליון ילדים מתים לפני יום הולדת 5

חמישה מיליון ילדים ברחבי העולם מתים לפני יום הולדת חמש, כך מפרסם האו"ם. כמעט מחצית ממקרי המוות מתרחשים בחודש הראשון של לידת התינוקות וניתן היה למנוע את רובם בעזרת טיפול רפואי טוב יותר

חמישה מיליון ילדים מתים לפני יום הולדת 5
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חמישה מיליון ילדים ברחבי העולם מתו לפני יום הולדתם החמישי בשנת 2021, וכמעט מחציתם (47%) מתו במהלך החודש הראשון שלהם, כך על פי נתונים חדשים של האו"ם. ניתן היה למנוע את רוב מקרי המוות עם שירותי בריאות טובים יותר, אומרים פעילי בקרב בריאות ילדים באו"ם, והוסיפו כי מקרי המוות בקרב תינוקות שזה עתה נולדו לא פחתו משמעותית מאז 2017.

הנתונים, שפורסמו אתמול על ידי האו"ם לאומדן תמותת ילדים, הראו כי בעוד ששיעורי התמותה ירדו מאז שנת 2000, ההתקדמות הואטה במהלך 12 השנים האחרונות. ד"ר ונדנה טריפאתי, מנהלת תוכנית 'משפחה' בארגון בריאות לא ממשלתי, אמרה: "למרבה הצער, 2.3 מיליון יילודים שמתו בחודש הראשון לחייהם אינם ירידה משמעותית מ-2.5 מיליון התינוקות. שמתו בחודש הראשון שלהם ב-2017.

"זה מאשר שלמרות ההתקדמות המשמעותית בהפחתת תמותת אמהות, נותרו צרכים עצומים בחיזוק טיפול בטוח ואיכותי בלידה, במיוחד במצבי חירום באפריקה שמדרום לסהרה, לילדים שנולדו באפריקה שמדרום לסהרה יש סיכוי גבוה פי 15 למות מאשר ילדים באירופה ובצפון אמריקה".

נתוני האו"ם גם מראים כי 1.9 מיליון תינוקות נולדו מתו במהלך 2021, יותר משלושה רבעים (77%) באפריקה שמדרום לסהרה ובדרום אסיה. הסיכון של אישה ללדת תינוק מת באפריקה שמדרום לסהרה גדול פי שבעה מאשר אצל נשים באירופה ובצפון אמריקה.

ארגון הבריאות העולמי או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד