ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המיקרופונים הונמכו

"סתימת פיות": הוועדה כמרקחה בדיון על רפורמת לוין | צפו

שר המשפטים הגיע לוועדת חוקה לדיון על הרפורמה במערכת המשפט שהציג. מהומה פרצה בוועדה לאחר שלטענת חברי כנסת מהאופוזיציה, יו"ר הוועדה החליט על הנמכת המיקרופונים 

"סתימת פיות": הוועדה כמרקחה בדיון על רפורמת לוין | צפו
שמחה רוטמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין הגיע הבוקר (רביעי) לדיון שמתקיים בוועדת החוקה של הכנסת, ובו יוצג תהליך העבודה של הוועדה בראשות חה"כ שמחה רוטמן בנוגע ל"הסדרת מערכת היחסים בין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט".

בתחילת הדיון פרצה סערה לאחר שלטענת חברי כנסת מהאופוזיציה, יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן החליט על הנמכת המיקרופונים של משתתפי הדיון. חברי הכנסת צעקו לעברו "לא תהיה פה סתימת פיות" והיו"ר מצידו איים להוציא חברי כנסת מהוועדה.

לאחר מכן, הורה היו"ר ח"כ רוטמן להחזיר את המיקרופונים והבהיר בתגובה לטענות כי חברי הוועדה נשמעים היטב בשידור ובפרוטוקול הישיבה: "כשהמיקרופונים מונמכים התוצאה היא שכולם שומעים אתכם בחדר הוועדה ובבית. אחזיר את המיקרופונים ברגע שלא תהיה קקופוניה של צעקות".

בתחילת הדיון אמר ח"כ רוטמן: "לכל אורך ההיסטוריה, הוצבה מערכת המשפט והוצב עקרון העל של משפט צדק, בליבה של התרבות, ההנהגה והשלטון של העם היהודי. זו חובתנו אותה הטיל עלינו העם לדאוג שגם למדינת ישראל ולעם ישראל בימינו תהיה מערכת משפט עצמאית וחזקה שצדק ביסודה".

הוא הוסיף: "כשהכנסת תחוקק, הממשלה תמשול, ובתי המשפט ישפטו צדק - אמון הציבור בכל רשויות השלטון יעלה ויגבר. אנו מתחילים בוועדת החוקה דיון ציבורי, שקוף ופתוח, שיעסוק במשימה זו שהטיל הבוחר על שכמנו ולא נעצור עד להשלמת המשימה".

שר המשפטים יריב לוין אמר בדיון: "אני רוצה להודות ליו"ר הוועדה על היוזמה החשובה לקיים את הדיון הזה כאן בבית המחוקקים כפתיח לדיונים המקיפים לרפורמות הדרושות. הצגתי את השלב הראשון של הרפורמה שחיונית לדמוקרטיה, לתיקון מערכת המשפט ולהשבת אמון הציבור".

לוין הוסיף: "אני רואה בצער גדול את הדברים המתלהמים שנאמרים על ידי מספר מנהיגי ציבור וראשי מערכת המשפט בנושא הרפורמה, בין מצד זה ובין מצד אחר. אין מקום לאמירות מתלהמות, לנשיאת סמלים נאציים ולאלימות כלשהי לרבות מילולית. אני משוכנע שיתקיימו בוועדה דיונים מקיפים בהם תשמענה כל הדעות. אני קורא לכל חברי הכנסת לקחת חלק בדיונים ולהשמיע את דעתם אך לא פחות – גם לשמוע".

שר המשפטים הבהיר בצורה ברורה: "אני נחוש לקדם את הרפורמה שהצעתי, שום איום לא ירתיע אותי. אני בטוח שתהיינה גם הערות חשובות שתתקבלנה ותשפרנה את הדברים. אני נרגש לראות את התמיכה הציבורית האדירה ברפורמה, כמו גם את הקולות ההולכים ומתעצמים של משפטנים שמגבים את המהלך".

ועדת חוקה יריב לוין שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד