כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חמול

קורע לב: 19 יתומים במצוקה ובמחסור נורא

19 היתומים של הרב דוד יגן, הרב מרדכי אליעזר וייסמאן, הרב אשר גרובר והרב ראובן איידלס נמצאים במצוקה קשה ובמחסור נורא • ב'קופת העיר' נרתמו להקמתה של קרן מיוחדת עבורם, קרן 'חמול' • גדולי הדור קוראים לציבור להירתם למענם, ולסייע להם

קורע לב: 19 יתומים במצוקה ובמחסור נורא
תפילה למען היתומים צילום: באדיבות המצלם

קרן מיוחדת הוקמה בימים האחרונים על פי הוראת גדולי התורה, כדי לסייע באופן דחוף ומיידי ל-19 יתומים שהתייתמו בשבועות האחרונים, ונמצאים במצוקה קשה ונוראה.

בקרן 'חמול' כלולות שתי יתומותיו הצעירות של הגאון רבי דוד יגן זצ"ל, אחיו של הגאון רבי ניסים יגן זצ"ל, אשר היה עמל בתורה ונחשב לסמל ומופת של שקדנות וטהרת המחשבה באופן מבהיל. התמודד עם המחלה הנוראה במשך שנים, כשמקביל גם רעייתו שתחי', סובלת ממחלת ריאות קשה וממתינה להשתלה דחופה.

הקליקו כאן כדי לתרום לקרן 'חמול' כבקשתם של גדולי התורה שליט"א>>>

עוד מופיעים בקרן גם יתומיו של הגאון רבי מרדכי אליעזר וייסמאן, בעל ה'שיח מרדכי', יהודי של צורה שהתייגע בתורה והיה כל כולו סמל ומופת להתמסרות מוחלטת לעבודת ה', גידל 14 ילדים כשמקור ההכנסה היחיד שלו היה מלגת הלימודים בכולל האברכים. בחמשת חודשי מחלתו הספיק לחזור על הש"ס כולו, משום שלא היה לו ריכוז מספיק ללמוד בעיון... בביתו נותרו שבעה בנים ובנות שעדיים לא נישאו וזקוקים לעזרה דחופה.

כמו כן נכללים בקרן שלושת היתומים של גר הצדק הרב אשר גרובר ז"ל, שנפטר בדמי ימיו לאחר חמש שנות מחלה נוראה. אלמנתו של הרב גרובר אינה בקו הבריאות, והוא היה מתחזק את הבית, עמל לפרנסתו, וגם מוצא זמן לטיפולים אונקולוגיים בין לבין... שלושה ילדים צדיקים יראים ושלמים, השאיר אחריו, והם זקוקים לעזרה דחופה.

בנוסף הוקמה הקרן עבור יתומיו של הרב ראובן איידלס, שסובלים גם הם ממצוקה קשה במיוחד. המשפחה התקשתה לאורך השנים בפרנסה ובכלכלת בני הבית, והרב איידלס נאלץ לנסוע רבות לארה"ב כדי להגדיל ולו במעט את ההכנסות. הם חיו חיים של דחקות וקושי רב, וכעת נפטר אבי המשפחה והותיר אותם ללא משען ומשענה, מה שהוביל להחרפה משמעותית במצבם.

לנוכח עומס הטרגדיות המזעזעות בתקופה האחרונה, והעובדה שנותרו בסך הכך 19 יתומים לא נשואים רק מארבעת המקרים הללו, שבהם המצוקה מגיעה לממדים מחרידים, הורו גדולי הדור שליט"א על הקמתה של קרן 'חמול' במיוחד עבור היתומים הללו, והם מבקשים בכל לשון של בקשה שכל אחד ישתדל לתרום סכום של 360 שקלים – 20 שקלים לכל יתום, או לכל הפחות סכום של 190 שקלים – עשרה שקלים לכל יתום, כדי שהילדים האומללים הללו לא יישארו רעבים ללחם חלילה וחס.

גדולי הדור מברכים את כל התורמים ומהסייעים, שיזכו לאריכות ימים ושנים, ולגדל את ילדיהם בנחת ובשמחה, מתוך בריאות מלאה ופרנסה טובה בס"ד.

הקליקו כאן כדי לתרום לקרן 'חמול' כבקשתם של גדולי התורה שליט"א>>>

חמול קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד