ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קשר לבכיר האיראני שחוסל

המודיעין הסורי עצר שישה קצינים שהדליפו מידע

דיווח סורי: המודיעין הצבאי הסורי עצר לאחרונה שישה קצינים בדרגות שונות בחשד שהדליפו מידע ל"גורמים זרים" העוינים לסוריה. בין השאר צוין כי הם הדליפו מידע על תנועותיו של איש משמרות המהפכה של איראן, דאווד ג'עפרי, שלפי טהראן, חוסל בידי ישראל

המודיעין הסורי עצר שישה קצינים שהדליפו מידע
הגבול בין ישראל לסוריה ברמת הגולן צילום: Michael Giladi/Flash90

אתר אופוזיציה סורי דיווח ביממה האחרונה ממקורותיו כי המודיעין הצבאי הסורי ביצע בשבועות האחרונות מעצר של שישה קצינים בדרגות שונות בגין הדלפת מידע ל"גורמים חיצוניים" העוינים את המשטר הסורי. לפי הדיווח באתר החדשות האופוזיציוני "סות אל-עאס(י)מה (קול הבירה)", שאין לו אישור מכל מקור אחר, הקצינים המדוברים חשודים בכך שהדליפו מידע הקשור לתנועותיו של קצין משמרות המהפכה של איראן, דאווד ג'עפרי, שחוסל בדמשק בחודש נובמבר שעבר.

כזכור, לפי הגרסה הרשמית של איראן, ישראל עומדת מאחורי חיסולו. בזמנו, נטען כי מטען חבלה הופעל בעת שנסע ברכבו בקרבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק והוא חוסל. בדיווח נטען כי המעצרים בוצעו אחרי האזנות לשיחות וההודעות ששלחו ששת הקצינים שפעלו כ"רשת מודיעינית" לטובת מדינה זרה.

עוד נטען כי בניגוד לגרסה האיראנית, ג'עפרי חוסל בעת שעסק במשימות מודיעין בדרום סוריה בקרבת הגבול עם ישראל, שם ביקר עם קצינים סורים כשבוע לפני ההודעה על חיסולו. נטען שירי מהצד הישראלי הוא שהביא למותו. לפי הדיווח, הוא נפצע באורח קשה, הובהל לטיפול באזור א-סיידה זיינב בדרום דמשק וכעבור יומיים מת. לדיווח המדובר, כאמור, אין אישור מכל מקור אחר. הוא צוטט היום בעיתון הבינערבי הנפוץ אל-קודס אל-ערבי.

איראן סוריה חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד