ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בנסיבות מסתוריות

מומחה הטילים הרוסי הצטרף לרשימת המתים

האיש שהמציא טילי קליבר קטלניים שנמצאים בשימוש באוקראינה, הופך לפקיד ההגנה המרכזי הרביעי שמת תוך שלושה שבועות. פאבל קמנב, בן 85, היה אחראי ליותר מ-20 המצאות נשק. הוא היה המנהל המדעי של קונצרן ההגנה האווירית והחללית אלמז-אנטי

מומחה הטילים הרוסי הצטרף לרשימת המתים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

מומחה הטילים המוביל ברוסיה מת בפתאומיות, זהו פקיד ההגנה הרביעי שמת לפתע בנסיבות מסתוריות תוך פחות משלושה שבועות. פאבל קמנב, בן 85, היה המנהל המדעי של קונצרן ההגנה האווירית האווירית אלמז-אנטי, והמומחה שפיתח טילי קליבר קטלניים ששוגרו על ידי פוטין לאוקראינה. הוא היה אחראי ליותר מ-20 וי המצאות נשק ומחבר של למעלה מ-300 דוחות מדעיים וטכניים. "הוא לקח חלק פעיל בפיתוח מערכות טילים רבות", אמר דובר חברת אלמז-אנטי.

הוא עבד עד מותו כמנהל מדעי של ענקית הנשק אלמז-אנטי ויו"ר מחלקת התכנון שבה נוצרו טילי קליבר. הוא הפך לגיבור על ידי ולדימיר פוטין ב-2016. הוא קיבל שבחים מפוטין על "ההערכה הגבוהה ביותר" לעבודת ייצור הטילים שלו "כדי שהמדינה שלנו תוכל לחיות בשלום ובביטחון". הוא דיבר לפני שטילי הקליבר שלו שימשו להרס תשתיות ומטרות אזרחיות באוקראינה.

מותו מגיע לאחר שבשבוע שעבר מת ממציא רקטות מהטובות בעולם ולדימיר נסטרוב בגיל 74. הוא היה המוח מאחורי חלומותיו של פוטין על חקר הירח והחלל החיצון הרוסי. אובדנו של נסטרוב הגיע לאחר 'מותו הפתאומי' של אלכסנדר בוזקוב, בן 65, מנכ"ל מספנות אדמירליות, האחראי על בניית צוללות חדשות חמושים בטילי קליבר קטלניים.

וב-25 בדצמבר, הגנרל אלכסיי מסלוב, בן 69, לשעבר מפקד כוחות היבשה הרוסיים עם קשרים הדוקים עם אוקראינה, מת 'פתאום' יום לאחר שלדימיר פוטין ביטל בפתאומיות את הנסיעה למפעל הטנקים בו עבד כשגריר מכירות בינלאומי.

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים מוות פתאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד