כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
העסקנים מיואשים

כתבי קודש עתיקים: 5 נעצרו בחשד להונאת עשרות מיליונים

חמישה חרדים המשתייכים לקהילות החסידיות בניו יורק נעצרו אתמול בחשד שהונו את רשויות הבריאות המקומיות בעשרות מיליוני דולרים. על פי כתב האישום החמישה הוציאו כספים במרמה. ולאחר מכן הלבינו את הכספים בקניית כתבי קודש עתיקים

כתבי קודש עתיקים: 5 נעצרו בחשד להונאת עשרות מיליונים
אסירים חרדיים לומדים תורה בכלא בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

חמישה חרדים מהקהילות החסידיות בניו יורק נעצרו אתמול (רביעי) בחשד להוצאת מיליוני דולרים במרמה. החשודים לטענת התביעה, הלבינו את הכספים על ידי קניית כתבי יד עתיקים המשוייכים לחתם סופר ולרבי עקיבא אייגר. החמישה ניהלו מוסדות מיוחדים לילדים עם צרכים מיוחדים, הם קיבלו מיליונים למען אותם ילדים וכספים שנועדו למשפחות מעוטות יכולת, אך על פי החשד הם גנבו את הכספים.

החמישה היו שותפים בפרויקטים רבים, כולל נדל''ן, בין השאר הם ניהלו מעונות יום לילדים, הם זייפו מסמכים המראים שהם מקיימים צהרונים, והמציאו פעילויות לילדים שבכלל לא התקיימו בפלטבוש. החמישה פעלו בצורה מתוחכמת על פי כתב האישום, הם ניהלו רשת של שקרים והמצאות כדי לקבל מיליונים. על פי בית המשפט, החמישה פעלו במשך שנים בצורה קרימינלית.

חלק מהכספים הם פשוט העבירו ישירות אליהם, וכדי להלבין את הכספים, החמישה קנו כתבי יד עתיקים המשוייכים לחתם סופר, כולל מסכת מגילה המשוייכת לרבי עקיבא אייגר. אחד מכתבים היו של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, לגבי כניסת כהנים לבתי חולים. מסמך אחר שהם קנו היה מתוארך למאה ה-18 מאיטליה.

רק באוקטובר האחרון מספר עסקנים בכירים בארה"ב שוחחו עם 'בחדרי חרדים' על המצב, והזהירו את העבריינים שהם לא יסייעו להם ויתנו להם להירקב בכלא. אחד העסקנים אמר בזעם רב באוקטובר האחרון שהוא שוחח עם כמה עסקנים נוספים: "אנחנו חושבים לא לעזור לעבריינים החדשים, זה פשוט הזוי מה שהולך בארצות הברית, אנשים רואים את החברים שלהם נכנסים לכלא לשנים רבות, והם פשוט עושים בדיוק את מה שהחברים שלהם עשו, גונבים מהרשויות, מעלימים מס, מזייפים מסמכים, ואחר כך מצפים שאנחנו נסייע להם לשלם לעורכי דין, ושנדאג להם לתנאים יותר טובים בכלא, ושנארגן להם חנינה. אנחנו נפסיק עם הסיוע הזה אנחנו לא יכולים יותר".

עסקן בכיר אחר אומר: "אני כבר מתחיל להישבר מהם, הם לא לומדים לקח, במקום שאני אוכל לנצל את הזמן לעזור לחולים, לאנשים שצריכים סיוע רפואי דחוף, או אנשים שצריכים עזרה בנושאים בירוקרטיים, אני מוצא את עצמי מסייע לאנשים בלי טיפת אחריות שגונבים את הרשויות, פעם אחר פעם".

אותו עסקן סיפר באוקטובר האחרון כי הוא יודע שיש עוד חקירות מאוד גדולות של האף-בי-איי, בתוככי החברה החרדית, והוא מקווה שבסופו של דבר החקירות לא יגלו חילול השם נוסף. הוא מסביר איך אנשים מגיעים למצב הזה. "מאוד קל לקבל כסף מהממשלה, אין פה כמעט בירוקרטיה, אפשר היום הכול לעשות דרך האינטרנט, לפתוח חברות, לסגור חברות, ולנהל עסקים ולשלם משכורות בצורה קלה. מספיק שיש לך עורך דין ורואה חשבון, ותוך כמה שעות אתה עם חברה חדשה, עם תלושי משכורת ועם חשבון בנק".

בית כלא ארה"ב הונאת עתק הונאה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד