י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שלל חשיפות מאחורי הקלעים

לייבל'ה חושף: עבריין הצמרת שהפך לירא שמים

והשבוע בלייבל'ה: דרעי עובר דירה | התיעוד של עמיר מולנר המתחזק ממאפיית ויז'ניץ | השירותים החדשים של גן ורשא | צעקות הסיקריק בלונדון על סגן השר התרבות החסידי | וגם: העיתונאים שנהיו עורכי דין לאחר צלחו את מבחני הלשכה

לייבל'ה חושף: עבריין הצמרת שהפך לירא שמים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר שבוע עצוב עם הסתלקותו מרן הגאון הרב שמעון בעדני זצ"ל. לייבל'ה הלך ללוות את אחד מגדולי וצדיקי הדור והרגיש כמו בן יחיד במסע הלוויה שהיה בשבוע הראשון של ימי השובבי"ם, בהם מרבה לייבל'ה להתעלות. בשל כך הגיע לייבל'ה להילולא סודית לרגל במלאת שבע שנים להסתלקותו של הצדיק שיזם את התהילים המחולק, רבי ברוך חורי זצ"ל ממושב שרשרת, שהיה הצדיק של הדרום; בסעודה לייבל'ה אכל כמו שלא אכל שנים רבות וגם שתה עד דלא ידע. 

אבל לייבל'ה כמובן לא עוזב את בני ברק אפילו לא לרגע. לייבל'ה עודזוכר את התיעוד של עמיר מולנר, מי שנחשב לראש ארגון פשע, וכיום נושא בשם ר' אברהם מילר. בעבר אף נחשפו ב'בחדרי חרדים' תמונות שלו בברית בבית הכנסת 'לדרמן' שמשמשות עד היום את התקשורת החילונית. השבוע ראה לייבל'ה כי מולנר אוהב דווקא את החלות של ויז'ניץ ולא מסוגל להכניס את השבת בלעדיהן. 

לייבל'ה שהגיע למאפיית ויז'ניץ כמדי יום שישי לרכוש את החלות של 'הגבירים' עם הפס, ראה את מולנר שציציותיו מתנוססות בגאווה על מכנסיו, ויחד עם מאבטחו האישי רכשו כמות גדולה של חלות ריחניות. לייבל'ה הוציא את המכשיר המוגן של 'נתיב' וידיו קצת רעדו, אבל תמונה יש. 

ואם בבני ברק עסקינן, לייבל'ה מביא בשורה להמוני התיירים שמגיעים לעיר התורה והחסידות. מהיום לא צריך להיכנס לבתי כנסת בשביל נוחיות, לאחר שראש העיר הנערץ אברהם רובינשטיין הכריז במעמד סיום השמיטה של כשרות הרב לנדא, על בניית שירותים ב'גן ורשא' יחד עם הממלא מקום זייברט, בטכנולוגיה חדשנית והכול בברכת רבני העיר. לייבל'ה מברך על המוגמר ומחכה לשירותים בטיימס סקוור של בני ברק.

ואפרופו שיפוצים ובנייה, לייבל'ה יודע לספר כי המשנה לראש הממשלה אריה דרעי (שלא הפסיק לבכות בלוויה), מעתיק בימים אלו את משכנו באופן זמני מרחוב הקבלן בשכונת הר נוף בבירה לשכונת בית וגן, עד לסיום השיפוץ בביתו. יודעי דבר מספרים כי בבניין החדש מתגוררים הרבה ידוענים, החל מראש ישיבה המשמש גם כרב שכונה בבית וגן ועד הצלם המוכשר ואיש הסטטוסים שלומי כהן.

לייבל'ה יודע לספר כי בשבת האחרונה עת שהה סגן שר התרבות ח"כ יעקב טסלר בלונדון בבית מדרשו של האדמו"ר מויז'ניץ לונדון, הגיע אחד הקנאים הסיקריקים ביותר בעיר והחל לצעוק לעבר סגן השר הציוני. משהושתק ונזרק על ידי החסידים, נכנס גם לעזרת נשים והחל לצעוק גם משם. 

ועדיין בבני ברק: שבועות מספר לאחר שפרסמנו על המכרז פומבי להדבקת מודעות ותפעול בעיריית בני ברק, שבו ניתן להגיש הצעות עד לתאריך 12/1, שזה יוצא יום א' הקרוב, הוחלט בעיריית בני ברק ובחברה הכלכלית להאריך את המכרז עד לתאריך 19/1. בקיצור, אתם מוזמנים להגיש עוד הצעות. מיותר לציין שהצעה הטובה ביותר, היא זו שתבחר.

ביום שישי אחרון פתח לייבל'ה את העיתונים החרדים וניסה להבין כמה אחוזים מתושבי עיר הבירה ירושלים חרדים, לשיטת השר לענייני ירושלים ומסורת החדש מאיר פרוש.

בעיתון הבית 'המבשר', דווח שפרוש אמר ש-50 אחוז מתושבי ירושלים הינם חרדים. מאידך, בביטאון החסידי השני 'המודיע' דווח שפרוש אמר ש-40 אחוז מתושבי ירושלים חרדים. לייבל'ה יצא מבולבל לגמרי מהסתירה ופתח את עיתון 'יתד נאמן' בכדי לברר מה האמת, אך משום מה הידיעה שם לא פורסמה כלל.

ובהשבעה החגיגית של ח"כ יצחק פינדרוס בכנסת ביום שני השבוע, הפתיע אורח שהגיע במיוחד לכבד את פינדרוס, השכן מהרובע היהודי ישראל טוויטו שמשמש כמנהל המכירות במכולת של חיים, ומוכר לכל הסלבס שמגיעים להתארח ברובע לשבתות כמי שמספק ביום שישי את כל האוכל והפינוקים ספיישל לכל מי שמגיע ברגע האחרון ונזכר מה הוא צריך לשבת. אחרי החיבוקים והנשיקות, ישראל חשף בפני צוות הלשכה את קשריו עם הח"כ הנמרץ ועוד כמה סודות מסמטאות העתיקה.

את ח"כ אברהם בצלאל הטרי החדש של ש"ס ראה לייבל'ה חומק היום לתוך חדרו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בנהריה לשם הגיע להתברך לרגל הילולת ה'אביר יעקב' שיום ההילולא חל הערב. 

לייבל'ה ראה השבוע את היועץ האסטרטגי אליהו ארנד מקורבו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, יחד עם חבר מועצת קרית יערים שוקי דויטש ואיש העסקים גיא וינשטיין בלשכת יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה.

לייבל'ה צפה בישראל פרוש ראש העיר אלעד שהגיע היישר מהדינר של התוניסאים בכסא רחמים היישר למרוקו שם פוקד את קברי הצדיקים. 

בהילולא הגדולה של כסא רחמים ראה לייבל'ה את שר התקשורת שלמה קרעי בוגר כסא רחמים מסתודד עם הפרשן הבכיר יעקב ברדוגו מערוץ 14.

את סגן ראש העיר בית שמש ויו"ר ועדת תכנון ובנייה שמעון גולדברג ראה השבוע לייבל'ה ביציקת אבן הפינה לבניין ההולך ונבנה של קרית ספינקא ברמה ג' בעיר. לייבל'ה שמח לשמוע שחסידות ספינקא מתרחבת ואף שומע על עוד קהילת ספינקא שמגיעה גם לרמה ד' ועל כך בקרוב. 

לייבל'ה התבשר היום על עורכי הדין החדשים במגזר החרדי ולייבל'ה מתרגש שסוף סוף יהיו עוד פרקליטי צמרת במגזר; תחילה לייבל'ה שולח ברכות לעיתונאי הוותיק ביותר איתי גדסי שנהיה עורך דין צמרת. לייבל'ה זוכר את גדסי מהימים של הבונקרים בגבעת הישיבה ומי האמין שיגיע לאן שהגיע. 

לייבל'ה מאחל גם מזל טוב לעיתונאי 'משפחה' יעקב אמסלם לרגל קבלת תואר עורך דין. לייבל'ה יודע שאם יצטרך עורך דין גם במרוקו הרי שאמסלם חולש על כולם ולא סתם קיבל את התואר בערב הילולת האביר יעקב. לחיים. 

ברכות גם לידידנו אריאל סיני שעבר את מבחני הלשכה בהצלחה. לייבל'ה צופה עתידות לעו"ד סיני ומאמין כי תיק תק יתברג ברשימת פרקליטי הצמרת ויעשה כבוד גדול למגזר החרדי בפרקליטות. 

לאחר תפילה נרגשת בציון הרבי מחב"ד זצ"ל בבית החיים מונטיפיורי בקווינס, ראה לייבל'ה את צמד העיתונאים הפוליטיים ארי קלמן מ'בחדרי חרדים' וישי כהן מ'כיכר השבת' יוצאים ומקבלים עדכונים על סיום מסע הלווית הגר"ש בעדני זצ"ל. 

באירוע הגדול של קופת 'להחזיקם ולהחיותם' של חסידות ויז'ניץ ראה לייבל'ה את המפיק אייזיק שטיין משחקים (עם התג) מלווה את הרבי מויז'ניץ שהגיע למעמד.

במסע הלווית מרן הגר"ש בעדני זצ"ל, ראה לייבל'ה את אפי פלדמן יו"ר איחוד הצלה בני ברק כשהוא כן עומד על סוג של גג ומשקיף לעבר הנעשה בכדי לאבטח את האירוע. 

בחתונה הגדולה שהתקיימה בקרית יואל מונרו לבן הרב מנדי שוימר מגדולי אנשי החסד ומכניסי האורחים בויליאמסבורג, חתן הנגיד ר' משה שמואל זופניק ראה לייבל'ה את משה גאבע פרידמן משב"ק בית סאטמר כשהוא חובש את הכיפה של בעל ה'דברי חיים' מצאנז הנמצאת באוצרות הרב זופניק. 

בהמשך ראה את הגרש"ב סורוצקין ר"י 'עטרת שלמה' עם הסבא הרב זופניק בכדי לברכו לרגל השמחה הגדולה. 

בקבלת פנים בחתונה ראה לייבל'ה את דוד החתן הנגיד הצעיר אברומי זופניק שגם ניסה את כוחו בשירה וגם הצליח בכל מאודו. 

גם חיים רבינוביץ הגיע היישר מישראל לחתונה של ידידו ר' מנדי וקיבל את ברכתו החמימה הרבי מהר"א מסאטמר בקור הנוראי של קרית יואל. 

מי שעוד ניסה את כוחו בשירה היה המיליארדר לואי שיינר ממונסי שהשתתף בחתונה בלייקווד ונתן את קולו בשירה. 

בפולין, בציון הקדוש של בעל ה'בני יששכר', ראה לייבל'ה את מת'ס קורמן הדובר הבלתי רשמי של מעצמת דינוב בפולין בהונגריה ובאזור מאה שערים כשהוא מתעד עם כובע את התפילות בציון הקדוש. 

עוד בפולין ובדינוב: האחים ברוין יענקי מ'יוקרה שבעור' ויוסי ברוין קיבלו את ברכתו של הגאון הצדיק רבי ישראל אברג'ל רב קהילת המאיר לארץ שהגיע למסע עם תומכי המוסדות בקברי הצדיקים בפולין. 

בחצות ליל רביעי בהר המנוחות עת הרבי מבעלזא עלה לקברה של אימו הרבנית ע"ה, ראה לייבל'ה בתפילה חרישית את מייסד "פורום בעלזא פנימי" שלומי קופרשטיין. יודעי דבר טענו ללייבל'ה שמדובר בתמונה נדירה ביותר.

את המשפטן הצעיר והמבריק משה גשייד ממנהלת הסכם הגג אשדוד, פגש לייבל'ה רגע לפני תחילת ההתמחות בפרקליטות מחוז מרכז, בגובה 3000 מטר בהרי אוסטריה.

בירושלים נראו השבוע סועדים ארי פריד ושרוליק אדלר שנחת השבוע מהקריבים לאחר צילום קליפ מרהיב שיופיע בקרוב. לייבל'ה שישב בשולחן סמוך התאכזב שלא השאירו לו קצת מהסטייק טומהוק שהיה על השולחן.

הסקסופוניסט ארי ברנד טס בשבוע שעבר לסבב אירועים באמריקה. רגע לפני תחילת האירוע ראה לייבל'ה את ארי עם גדול הזמר מוטי אילוביץ.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליו"ר וועדת העבודה והרווחה לרגל שמחת נישואי נכדו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה ראה בחתונה את סגן שר התרבות ח"כ יעקב טסלר שהגיע לשמחה היישר מלונדון.

ברכת מזל טוב לראש מועצת קרית יערים טלז סטון יצחק רביץ ורעייתו הגברת רבקה רביץ, לרגל ארוסי הבת, עם החתן הבחור החשוב יונתן אורלנסקי מישיבת נחלת הלויים.

ברכת מזל טוב לעיתונאי הוותיק יעקב רייניץ מ'המודיע' לרגל קבלת התואר 'סבא' בשעה טובה, וזאת לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לחתנו בן ציון זאב יוספוביץ. 

ברכת מזל טוב לאפרים רוזנשטיין מנהל המגזר החרדי בלאומית שירותי בריאות לרגל שמחת בר המצווה לבנו יוסף דב.

ברכת מזל טוב לצלם המוכשר דוד ארזני לרגל שמחת אירוסיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לבחור החשוב אריה זק מבחירי ישיבת וולפסון -מיר, עם הכלה רחלי קרפט. בשמחה קרא את התנאים ראש ישיבת מיר הגאון רבי יצחק אזרחי. 

ברכת מזל טוב למרדכי אלימלך רוב הויז בחור של האדמו"ר מהורנסטייפל מביתר לרגל שמחת אירוסיו, עם בת הבעל מנגן של חסידות ויז'ניץ משה שטקל.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד