כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בהערכת מצב עם בן גביר

המשטרה מזהירה: חשש מהפרות סדר בהפגנה

במשטרה מעריכים כי יתרחשו הפרות סדר במהלך ההפגנה במוצאי שבת | מארגי ההפגנה זועמים: "ניסיון מחפיר לעשות דה לגיטימציה ציבורית למחאה דמוקרטית"

מחאה בתל אביב, ארכיון
מחאה בתל אביב, ארכיון צילום: תנועת 'עומדים יחד'

במשטרה מעריכים כי במהלך הפגנת השמאל שצפויה להיערך במוצאי השבת בתל אביב נגד רפורמות הממשלה, יתרחשו הפרות סדר מצד המפגינים. כך עלה במהלך הערכת המצב השבועית של המשטרה, שנערכה היום בבאר שבע בהשתתפות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

המשטרה הודיעה כי תבטיח את "קיומה של המחאה וזו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו". "זו זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית, אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר", ציינו המשטרה.

בתנועת 'הדגלים השחורים', ממארגנות ההפגנה במוצאי שבת, אמרו כי הערכת המשטרה היא "ניסיון מחפיר לעשות דה לגיטימציה ציבורית למחאה דמוקרטית". בהודעת התנועה נאמר כי "נראה שרוחו של העבריין המורשע בן גביר שורה על המשטרה שמנסה לעשות דה - לגיטימציה למחאה דמוקרטית ולצייר אותה כאלימה".

"אנו קוראים לציבור הרחב להגיע ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית ולהתעלם לחלוטין משקרי המשטרה, נזכיר למפכ״ל ולדובר המשטרה כי הם עובדים תחת החוק ולמען הציבור והם אינם משרתיו של בן גביר", הוסיפו ב'דגלים השחורים'

במשטרה אמרו היום כי "על מנת שנוכל להבטיח את שלום הציבור ואת קיומה המלא של המחאה, שבה משטרת ישראל וקוראת למארגני המחאה ולמשתתפים לשמור על הסדר ולאפשר את קיומן של המחאות כחוק. משטרת ישראל השלימה את היערכותה המבצעית. כוחות המשטרה יהיו פרוסים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבור".

"המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר את קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים. משטרת ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק", הוסיפה המשטרה.

הפגנה הפרות סדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד