ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ניסיון לדחות את אישור הרפורמה?

דיווח: שיחה קשה בין היועמ"שית לשר המשפטים

היועמ"שית הבהירה בשיחה עם לוין כי ייקח לה שבועות לגבש את עמדת הייעוץ המשפטי לסעיפי הרפורמה המשפטית שלו. בקואליציה לא צפויים להמתין לחוות הדעת והרפורמה תוגש כהצעת חוק פרטית או של ועדת החוקה

דיווח: שיחה קשה בין היועמ"שית לשר המשפטים
ביטן ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המתיחות הערב (חמישי) בין סגן ראש הממשלה שר המשפטים יריב לוין לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והיועמ"שית גלי בהרב מיארה, דווח ב'חדשות 12' על שיחה קשה בין לוין לבהרב-מיארה. השיחה הקשה הייתה לאחר שהיועמ"שית טענה שייקח לה שבועות לגבש את עמדת הייעוץ המשפטי לסעיפי הרפורמה המשפטית שלו.

המשמעות של לוח הזמנים שהציבה בהרב-מיארה היא שההמתנה לתזכיר שלה תסכל את האפשרות לחקיקת החוק במהלך כנס החורף. ההערכות הן, כי הקואליציה לא תמתין והרפורמה תוגש כהצעת חוק פרטית או של ועדת החוקה, ואז לא יהיה צורך להמתין לחוות דעתה של היועמ״שית.

כזכור, היועמ"שית גלי בהרב מיארה התייחסה הערב במהלך נאום לתוכנית לוין ואמרה: "החקיקה נעשית בחיפזון ולא מתאימה לשינויים מרחיקי הלכת שמבקשים לבצע. לא היינו שותפים לתהליך".

"השיח מתלהם ומוביל לאירועים חריגים", אמר היעמ"שית, והוסיפה, "קטלוג עובדי ציבור ברשימות, תוקפנות כלפי פרקליטים ומשפטנים באולמות בית המשפט ובמוסדות ציבור אחרים. זו האחריות של כל נבחרי הציבור לפעול ליצירת אווירה אחרת".

לסיום הודיעה בהרב - מיארה: "נגיש בקרוב לשר המשפטים לוין עמדה מקצועית ביחס להצעות, נקווה שהיא תילקח בחשבון".

יריב לוין גלי בהרב מיארה הרפורמה המשפטית היועצת המשפטית לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד