כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ומהו הנושא הבוער

סקר: האם הציבור בעד הקריאות למרי אזרחי

בסיומו של שבוע פוליטי-משפטי סוער, סקר שבדק את דעת הקהל הישראלי מציג נתונים די מעניינים. יש לא מעט ישראלים שתומכים דווקא בקריאות למרי אזרחי ושלדעתם היועמ"שית נוהגת באופן שוויוני עם הממשלה הנוכחית כפי שנהגה עם קודמתה | כל הנתונים

סקר: האם הציבור בעד הקריאות למרי אזרחי
מפגיני שמאל בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

זמן קצר לאחר המתקפה החריפה של נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות נגד הצעות החוק של שר המשפטים יריב לוין לתיקון מערכת המשפט, פורסם בערוץ 'עכשיו 14' סקר דעת קהל בנושאי שבמחלוקת שערך מכון הסקרים 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר וצוריאל שרון שבדקו מה דעת הציבור בנושאים הבוערים והתוצאות לא פחות ממפתיעות. 

תחילה נשאלו משתתפי הסקר, מה מבין תוכניות העבודה שפרסמה הממשלה בשבועיים הראשונים לכהונתה, הוא החשוב ביותר בעיניכם?

בקרב תומכי מפלגות הקואליציה: 63% סבורים שהרפורמה במערכת המשפט היא החשובה ביותר, 38% השיבו שהטיפול ביוקר המחיה חשוב יותר. 7% - פתרונות לבעיות התנועה בכבישים, 6% חושבים שקידום המשילות והאכיפה הוא הנושא הבוער ביותר. 1% השיבו נושא אחר.

בקרב תומכי מפלגות האופוזיציה: 47% סבורים שהטיפול ביוקר המחיה הוא הנושא שצריך להיות בראש סדר העדיפויות, 12% השיבו כי צריך למצוא פתרונות לבעיות התנועה בכבישים, 8% חושבים שקידום המשילות והאכיפה זה ההכרח כעת ואילו רק 22% סבורים שהרפורמה במערכת המשפט היא הנושא החשוב, 11% השיבו נושא אחר.

יועצים משפטים ופרקליטי המדינה לשעבר, קובעים כי הרפורמה של הממשלה במערכת המשפט "תהרוס את מערכת המשפט ולא תתקן אותה". משתתפי סקר 'דיירקט פולס' ו'ערוץ 14' נשאלו, האם אתם מסכימים או לא מסכימים עם קביעתם? בקרב תומכי הקואליציה, 10% אמרו כי הם מסכימים עם קביעתם, לעומת 84% בקרב תומכי האופוזיציה שהביע את תמיכתם בקביעה.

עוד נשאלו משתתפי הסקר, האם לדעתם היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה נוהגת באופן שונה או שווה בגישתה כלפי הממשלה הנוכחית, מול התנהלותה בתקופת הממשלה הקודמת? בקרב תומכי הקואליציה, 11% בלבד אמרו כי בהרב-מיארה נוהגת באופן שווה, לעומת 76% מתומכי האופוזיציה שטענו ליחס שוויוני.

כן נשאלו באשר לטענת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כי אין אכיפה שוויונית של המשטרה בהפגנות ומחאות, בדגש על הפגנות כנגד הממשלה הנוכחית. באיזו מידה אתם מסכימים או לא מסכימים עם טענה זו? מבין הישראלים שתומכים בקואליציה, 85% הסכימו עם הטענה, לעומת 12% ממתנגדי הקואליציה שלא הסכימו עמה.

לסיום נשאלו משתתפי הסקר, באיזו מידה אתם מסכימים או לא מסכימים עם הקריאות שנשמעות כי "צריך להבעיר את הרחובות" ולפתוח במרי אזרחי ומלחמת אחים? מבין תומכי הקואליציה, 7% בלבד הסכימו עם הקריאות, לעומת לא פחות מ-52% מתומכי האופוזיציה שתמכו בקריאות למרי אזרחי ומלחמת אזרחים.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD בתאריך ה-12 בינואר 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 593 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

מכון הסקרים דיירקט פולס ערוץ 14 היועצת המשפטית לממשלה הרפורמה המשפטית אסתר חיות יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד