כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הקורונה עדיין שם

בסין הזהירו לא לבקר קרובי משפחה קשישים

לאזרחי סין הומלץ לא לבקר קשישים במהלך חופשת השנה החדשה של הסינים. לאזרחי סין נאמר כי אם בני משפחה מבוגרים עדיין לא נדבקו, לא להיות איתם במגע כדי לא להדביק אותם. המדינה מתמודדת עם גל קורונה חזק שמביא להרבה מקרי מוות

בסין הזהירו לא לבקר קרובי משפחה קשישים
קשישים בסין. אילוסטרציה צילום: unsplash

אנשים בסין הוזהרו מפני נסיעה לבקר את קרוביהם הקשישים במהלך חופשת השנה החדשה הסינית, בגלל הנגיף שמתפשט במהירות בערים. פרופ' גואו ג'יאנוון, חבר בצוות למניעת מגיפות של מועצת המדינה, קרא לאנשים "אל תלכו הביתה לבקר קרובי משפחה קשישים שעדיין לא נדבקו".

"יש לך כל מיני דרכים להראות שאתה דואג להם, אתה לא בהכרח צריך להביא את הנגיף לביתם", אמר גואו ביום חמישי. תקופת החגים, שמתחילה ב-21 בינואר, הייתה אמורה להיות חזרה לחגיגות לאחר הסרת רוב ההגבלות בדצמבר, אך במקום זאת סין מתמודדת עם גל של מקרים.

רשויות הבריאות אמרו שהשבוע שיא המקרים חלף בכמה מחוזות וערים גדולות, כולל בייג'ין ושנגחאי. אבל יש דאגות רציניות לאזורים שבהם משאבי הבריאות מוגבלים יותר ואנשים מבוגרים לא מחוסנים. "המצב בסין הכפרית עכור מאוד", אמר ד"ר צ'ן שי, עוזר פרופסור המתמחה בהזדקנות ובריאות הציבור באוניברסיטת ייל. "יש לנו סיבות חזקות להאמין שהמצב בכפרים בסין יחמיר בהרבה ככל שמתקרב פסטיבל האביב".

עיתון ה'גארדיאן' דיווח כי שוחח עם אנשים באזורים כפריים ברחבי סין על מקרים המוניים, מקרי מוות ובעיות בריאות, כולל אזורים שבהם הרשויות טוענות שהנגיף עדיין לא הגיע לשיא. אישה אחת בשאנדונג אמרה שהוריה לא חוסנו כי הם לא סמכו על חיסונים סיניים, וכעת חששו לצאת החוצה כשהנגיף התפשט בכפר שלהם.

כפריים במחוז גואנגדונג דיווחו על מחסור בתרופות ובאספקת חמצן. בשאנשי, מוזיקאי שמנגן בהלוויות דיווח שהוא עסוק יותר מאי פעם. ממשלת סין הפסיקה לפרסם את רוב נתוני הקורונה מאז החלה העלייה החדה, והיא מחזיקה בהגדרה מוגבלת ביותר של מקרי מוות הקשורים לנגיף.

סין קורונה קשישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד