י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"הדלת לא נשברה"

נשיא ברזיל: תומכי בולסונארו קיבלו סיוע מתוך הארמון

נשיא ברזיל לולה דה סילבה האשים את בעלי בריתו של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו בסיוע להתקפה על ארמון הנשיאות ביום ראשון. הוא התחייב לבצע סינון יסודי של עובדי הארמון בעקבות ניסיון ההתקוממות

נשיא ברזיל: תומכי בולסונארו קיבלו סיוע מתוך הארמון
המחאות צילום: צילום מסך רשתות חברתיות

נשיא ברזיל לולה דה סילבה אמר שהוא משוכנע שתומכיו של הנשיא לשעבר בולסונארו שהיו בתוך הארמון היו שותפים להתפרעות בכך שאפשרו למתפרעים להיכנס לבנייני מדינה מרכזיים. הוא התחייב לבצע סינון יסודי של עובדי הארמון בעקבות ניסיון ההתקוממות.

כ-1,500 בני אדם כבר נעצרו בקשר למתקפה. "אני משוכנע שהדלת לארמון פלנלטו נפתחה כדי שהאנשים האלה יוכלו להיכנס כי לא ראיתי שדלת הכניסה נשברה. וזה אומר שמישהו הקל על הכניסה שלהם לכאן", אמרה לולה לכתבים בבירה ברזיליה.

"הרבה אנשים במשטרה הצבאית היו שותפים", אמר, "היו הרבה אנשים בכוחות המזוינים כאן בתוך הארמון שהיו שותפים". בעקבות התקיפה ביום ראשון, האשים לולה את גורמי הביטחון המקומיים - שעליהם פיקד שר המשפטים לשעבר של בולסונארו אנדרסון טורס, בחוסר יכולת או במעורבות פעילה עם המתפרעים.

והוא הכפיל את ההאשמות, ואמר לתקשורת שהארמון הנשיאותי "מלא בבולסונריסטים ופקידי צבא ואנחנו רוצים לנסות לתקן זאת כדי שנוכל למנות עובדי מדינה בקריירה - רצוי אזרחים, לא ניתן לאפשר לאף אחד שנחשד כבולסונריסטה הארדקור להישאר בארמון", המשיך. "איך יכול להיות מישהו בפתח המשרד שלי שעלול לירות בי?"

צווי מעצר כבר הוצאו לשורה של בכירים, כולל על טורס עצמו, שהואשם ב"אחריות למעשים ולמחדלים" שהובילו להתפרעויות. תשומת הלב הופנתה לצבא, שנתפס כתומך של בולסונארו, קצין בצבא לשעבר.

הצבא נאלץ להכחיש את הדיווחים לפיהם חלק מקציניו מנעו מהמשטרה לעצור מפגינים. אבל לולה התעקש ששר ההגנה חוסה מוציו יישאר בתפקידו, ואמר לכתבים "אני סומך עליו, אם הייתי צריך לפטר שר בכל פעם שהם טעו, המהפך יהיה עצום".

ברזיל נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו לולה דה סילבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד