כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חצי שנה אחרי בנו

מחנך וחסיד: בעל ה'יגדיל תורה' הלך לעולמו

מחצר חסידות גור נעקרה דמותו של הגאון החסיד רבי משה מנחם לודמיר זצ"ל מגדולי המחנכים שהעמיד דורות של תלמידים ובעל מחבר ספרי 'יגדיל תורה' מהספרים הפופלארים על פרשיות השבוע. 'בחדרי חרדים" על דמותו וקרבתו לאדמו"ר הבית ישראל מגור. הלוויתו תתקיים הבוקר בירושלים

מחנך וחסיד: בעל ה'יגדיל תורה' הלך לעולמו
רבי משה מנחם לודמיר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: המחנך הדגול, הגאון החסיד רבי משה מנחם לודמיר זצ"ל, בעל ה"יגדיל תורה" מחצר חסידות גור הלך לעולמו בגיל 88.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הלילה נפל בביתו ברחוב ברנדייס בירושלים, הוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם, שם נפטר לבית עולמו.

רבי משה מנחם זצ"ל נולד בירושלים למשפחת לודמיר הירושלמית, ובצעירותו התקרב לאדמו"ר הבית ישראל מגור זצ"ל והיה מאנשיו הקרובים ביותר מחבורת השישים גיבורים של הרבי. הבית ישראל הועיד אותו לגדולות וקרבו בצורה מיוחדת.

בבחרותו למד בישיבת 'שפת אמת' בירושלים שם היה מראשי התלמידים הגדולים ולמד ביחד עם הגאון רבי שלמה זילברשטיין זצ"ל רבה של חסידי גור בבני ברק שלמדו כל השנים ביחד והם היו ביחד קבוצת חסידים שהתעלו בצורה מיוחדת.

היה כאמור דבוק בלב ונפש לרבותיו לבית גור, והיה מגדולי מקורביו של האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' זצ"ל.

רבי משה מנחם לודמיר זצ"ל\\צילום: ישראל ארליך

לאחר חתונתו שימש במשך ארבעים שנה כמלמד ומחנך בתלמוד תורה 'מסורת אבות' בבני ברק לימים תלמוד תורה פני מנחם שם הכין את התלמידים לבר מצווה.

בכל שבת היה מקבץ את הילדים בשטיבל של גור ברחוב הרב דסלר ואומר בפניהם דברי תורה על פרשיות השבוע שלימים קובצו לספר 'יגדיל תורה' על ידי הגאון החסיד רבי אברהם מרדכי מרקסון.

בשנת תשנ"ו הוציא גיליון בשם 'פני מנחם' מה ששמע וקיבל דברי תורה מהבית ישראל ואדמו"רי גור שגם הם קובצו לספרי יגדיל תורה שהם ספרים פופולארים בחצר גור ובעולם החסידי. הספר נקרא יגדיל תורה על שם מה שהרבי הבית ישראל היה אומר לרב לודמיר: "יגדיל תורה ויאדיר".

היה ממעתיקי השמועה בחצר גור והיה אדם קנאי מחד, אך מאידך היה רך כחמאה, בעל מידות תרומיות.

לפני כעשור עבר להתגורר בירושלים שם היה יושב בכל יום בשיעורו היומי של הגאון החסיד רבי דניאל חיים אלתר.

לפני חצי שנה שיכל את בנו המחנך והמרצה הרב החסיד רבי יעקב לודמיר זצ"ל, מחשובי חסידי גור, שנפטר לאחר שחלה במחלה הקשה בשנים האחרונות והוא בן 54 בפטירתו.

זכה והקים דור מפואר של מרביצי תורה ובעלי חסד.

הלוויתו תצא הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת שמות) בשעה 10:30 מבית המדרש הגדול דחסידי גור ברחוב ירמיהו בירושלים ולאחר מכן בשעה 11:30 מבית הלוויות שמגר להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

יגדיל תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד