ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ביידן בצרות

גילוי המסמכים המסווגים יוצר סכנה פוליטית עבור הדמוקרטים

שבועות של חקירה בארה"ב לפנינו לגבי מסמכים מסווגים שנמצאו בחניון של הנשיא ביידן, ולהקשות על הדמוקרטים לנהל מערכה משפטית נגד טראמפ על מקרה דומה

גילוי המסמכים המסווגים יוצר סכנה פוליטית עבור הדמוקרטים
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, העומד בפני חקירה של יועץ מיוחד על רקע גילויים חדשים של מסמכים מסווגים שהיו ברשותו לאחר תפקידו כסגן הנשיא ה-44 ברק חוסיין אובמה, מתמודד לפתע עם בעיה פוליטית שמאיימת להכשיל את סדר יומו ולהקהות את המומנטום שקיווה לתפוס במחצית כהונתו.

הרפובליקנים בקונגרס, שלפני ימים ספורים הפגינו מחלוקת מרה וכמעט הגיעו לעימותים מרים בבית הנבחרים, פותחים כעת בחקירות חדשות נגד ביידן. התובע הכללי, מריק גרלנד, הודיע ​​ביום חמישי שהוא ממנה יועץ מיוחד לחקירה, ויבצע חיפושים בנכסים נוספים של ביידן, לאחר שנמצאו מסמכים מסווגים בצורה מרושלת בביתו של ביידן.

ה'וושינגטון פוסט' מציין כי החזקתו של ביידן במסמכים מסווגים עשויה לקחת ממנו את היכולת לבקר את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על הטיפול שלו בחומר רגיש - גם אם התיקים, וגישתם של שני הנשיאים אליהם, היו שונים באופן ניכר. בעוד אצל ביידן זה נובע מחוסר תשומת לב או לכל היותר ברשלנות, אצל טראמפ המצב רע בהרבה, טראמפ מואשם כי לקח את המסמכים במודע בניגוד לחוק, וגם שיבש הליכי חקירה ומשפט.

"אמרתי מוקדם יותר השבוע, אנשים יודעים שאני לוקח ברצינות מסמכים מסווגים וחומרים מסווגים. אמרתי גם שאנחנו משתפים פעולה באופן מלא ומוחלט עם הביקורת של משרד המשפטים" אמר ביידן בסוף השבוע.

"אני לא חושב שלביידן יש דאגות משפטיות כאן, אני לא חושב שיש לו דאגות פוליטיות", אמר בריאן פאלון, יועץ לשעבר של הנשיא לשעבר קלינטון שעבד במשרד המשפטים. "היתרון העיקרי לרפובליקנים הוא שטראמפ נושם לרווחה כי זה מקשה על התובע מריק גרלנד לאשר העמדה לדין של דונלד טראמפ, גם אם זה ראוי".

מסמכים מסווגים ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד